וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים מדיניים: "תקציב הביטחון יגדל משמעותית"

8.3.2011 / 15:47

גורמים מדיניים סיפרו כי תקציב הביטחון צפוי לגדול בצורה משמעותית נוכח ההתפתחויות באזור. עוד נמסר, כי כבר בימים הקרובים ימונה מחליף לראש המועצה לביטחון לאומי, עוזי ארד

תקציב הביטחון יעלה באופן משמעותי בתקציב הדו-שנתי הבא – כך אמרו היום (שלישי) גורמים מדיניים. לדברי הגורמים, "בכל תרחיש אפשרי, עם הסדר שלום ובלעדיו, הוצאות הביטחון יעלו באופן משמעותי, וזה לא יהיה שינוי שולי בתקציב. ישראל חייבת לתת מענה לאיומי טילים ולטכנולוגיות חדשות אפשריות של כוחות במרחב. הסדרי שלום יהיו כרוכים בציפייה ישראלית מהקהילה הבינלאומית ומארצות הברית, לתמוך בצורה פיננסית בצרכי הביטחון של מדינת ישראל".

בנוסף, מסרו הגורמים פרטים אודות מינויו של מחליף לעוזי ארד בתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי, ואמרו כי "ראש הממשלה משוחח על כך עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל, עם ראש המעוצה לביטחון לאומי הנוכחי וגם עם זה שיכנס לתפקיד מחר או מחרתיים". מדברי הגורמים ניתן להסיק כי ההכרזה על המינוי לתפקיד ראש המל"ל תתבצע בימים הקרובים.

הגורמים סיפרו עוד, כי במהלך ביקורו בבקעת הירדן, התייחס ראש הממשלה לסוגיית הנוכחות הצבאית במקום, כהכנה לקראת נאומו המדיני אותו יישא בקרוב – בו צפוי נושא הביטחון להוות מרכיב עיקרי. הגורמים גם שללו אפשרות של נוכחות ביטחונית בינלאומית בבקעת הירדן כתחליף לנוכחות צה"ל. "הדבר הראשון שיקרה במצב כזה הוא שהממשלות יחפשו דרך להוציא את כוחותיהן מהשטח, ומי שירצה להוציא אותם – יתקוף", אמרו הגורמים, והוסיפו כי "אי אפשר להגן על האוכלוסייה בשפלת החוף ובירושלים, וכן בשדות התעופה, אם אין חיץ. אנחנו מוכרחים לשלוט על נתיבי ההברחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully