וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: אין חשש לנפילת המשטר ברשות הפלסטינית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.3.2011 / 11:48

יו"ר הרשות הפלסטינית לא מתרשם מהמהפכות המתרחשות בעולם הערבי. בראיון ל"א-שרק אל-אווסט" אמר אבו מאזן כי "המצב ברשות יציב מפני שהיא היחידה שמאפשרת הפגנות"

על רקע הפגנות המחאה ברחבי העולם הערבי, הבהיר היום (שלישי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי אין חשש לנפילת המשטר ברשות. בראיון קצר שהעניק לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון, אמר אבו מאזן כי "המצב ברשות הפלסטינית יציב מאד משום שהרשות היא היחידה בכל העולם הערבי שמאפשרת הפגנות. אין לנו ממה או ממי לחשוש. מצבנו יציב".

אבו מאזן הבהיר עוד כי הבחירות המקומיות ייערכו במועדן, דהיינו בחודש יולי הקרוב, אולם העריך כי הבחירות לפרלמנט ולנשיאות, שאמורות להיערך בחודש ספטמבר, לא ייערכו במועדן: "לא נוכל לקיים בחירות ללא רצועת עזה", אמר. בנוסף קרא לחמאס "לחתום על מסמך הפיוס עם פתח, שגיבשה מצרים" והבטיח לקחת בחשבון את כל הסתייגויותיו של חמאס מהמסמך.

בהתייחסו לכוונה הפלסטינית להכריז על מדינה עצמאית בחודש ספטמבר אמר אבו מאזן, המבקר בימים אלו בבריטניה: "ספטמבר הוא החודש שהממשל של הנשיא אובמה הגדיר כמועד שבו יסתיים המשא ומתן, ושנכריז על מדינה פלסטינית שתהיה חברה גם באו"ם. אנחנו נדרוש מהממשל האמריקאי למלא אחר הבטחתו ולהכיר במדינה פלסטינית. אם ארה"ב תסרב, ננקוט בצעדים אחרים". אבו מאזן סירב לפרט אילו צעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully