וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאליים: "קו העוני מתחיל כאן"

8.3.2011 / 14:00

אלפי עובדים סוציאליים, השובתים זה היום השלישי במחאה על תנאי העסקתם, התאספו מול משרד האוצר וקראו: "שטייניץ, תתעורר, הרווחה שווה יותר". בערב יתחדש המו"מ בין הצדדים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

מחאת העובדים הסוציאליים הגיעה ליומה השלישי, ובצהריים (שלישי) נאספו להפגנה בירושלים ב-4,000 עובדים סוציאליים מאגפי הרווחה בישראל, העמותות ומחברות כוח האדם. המפגינים חסמו את רחוב קפלן בבירה, באישור המשטרה. איציק פרי, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, נתן את אות הפתיחה להפגנה ואמר כי "נכון לנו מאבק קשה מול משרד האוצר, על הגדלת השכר והרחבת צו ההעסקה לעובדים הסוציאליים בעמותות". ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר כי "הממשלה משפילה את העובדים הסוציאליים, בדיוק כמו שהיא דואגת להשפיל כל מגזר אחר בשבועות האחרונים".

שר הרווחה לשעבר, ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) אמר כי "אני רואה את עצמי בתור עובד סוציאלי. ראיתי אתכם עובדים לילות כימים ואני יודע שאתם מצילים נפשות. אני קורא לראש הממשלה להתערב עוד היום ולסיים את השביתה".

ח"כ דב חנין (חד"ש), אמר כי "העובדים הסוציאליים מתמודדים יום-יום עם הבעיות הקשתו של החברה הישראלית, ומבצעים את העבודה השחורה שהממשלה מייצרת, במדיניות ההפרטה וההזנחה שלה". חנין הוסיף כי "ההפגנה הגדולה והמרגשת מוכיחה כי העובדים הסוציאליים לא מוכנים יותר לשתוק. המאבק למען זכויות העובדים ולמען החיים בכבוד הוא המאבק על החברה בישראל. במאבק הזה אסור לוותר, הוא יימשך וגם ינצח. הציבור הישראלי עומד מאחורי מאבק העובדים הסוציאליים".

משי מור, בת 30, עובדת סוציאלית באגף הרווחה ביישוב בני עי"ש, מטפלת בילדים בסיכון ובעלי נכויות. היום היא אמרה שהמטופלים שלה מביעים בה תמיכה בלתי פוסקת, וכי היא רוצה לחזור לעבוד במהרה. "ברור לי שאני מעכבת טיפול באנשים וגורמת לאי צדק זמני". ש', בת 30, אשר עובדת במחלקה אונקולוגית בבית חולים באזור המרכז, מבשרת מדי שבוע לבני משפחותיהם של חולים על מות קרוביהם. היא סיפרה כי אף היא מקבלת תמיכה בלתי פוסקת מהחולים במחלקה, אבל לטענתה "השכר מבזה, ואי אפשר להמשיך יותר בתנאים הקיימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המשא ומתן יתחדש הערב

רוני קלדרון, עובד סוציאלי מבאר שבע עלה על הבמה ואמר: "אני אדפוק בכל דלת של חבר כנסת ואכה בו עד שיתעוור. מול שכר כמו בלוב ניאבק כמו בלוב".

מנהלת תחום האומנה בעמותת "אור שלום", טלי חלף, סיפרה כי יש לה 50 עובדות סוציאליות שהופרטו לפני עשר שנים על ידי המדינה. לדברי חלף, יש פער קבוע ומובנה של 40 אלף שקל בתקצוב לעובד סוציאלי לשנה אחת. משמעות הדבר היא שעובד סוציאלי במגזר הציבורי מקבל 40 אלף שקל יותר מעובד שלה. "העובדים שלי משתמשים ברכבם הפרטי. לאחר שנתיים בעבודה הם מרוויחים 4,000 שקל בחודש, ואחרי עשר שנים – סכום דומה. התנאים גורמים לתחלופה גדולה של הצוות ואת המחיר משלמים המטופלים", היא מספרת.

ח"כ רונית תירוש (קדימה) השתתפה גם בהפגנה ואמרה כי "מדינת ישראל רגילה לפגוע בשכר נשים כמו גם במקרה שלכם. כל העם וחברי הכנסת תומכים בכם. אני רואה בקהל תלמיד שלי שנהפך לעובד סוציאלי, והיום, אני גאה בו".

המשא-ומתן בין נציגי העו"סים לנציגי האוצר יתחדש הערב ב-20:00 בבית ההסתדרות בתל אביב. גורמים בהסתדרות הביעו אתמול אופטימיות זהירה בדבר הסיכוי לגבש הסכם בין הצדדים בתוך כמה ימים.

אתמול נפגשו נציגי העו"סים השובתים עם נציגי האוצר, פגישה שאחריה אמר סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, כי "יש התפתחויות חיוביות". לדבריו, "הגשנו את הצעותינו לעובדים הסוציאליים, ועכשיו נדון במשא ומתן עם שר האוצר". לטענת כהן, חלה התקדמות בשני נושאי המחלוקת העיקריים - הרחבת ההסכם הקיבוצי לעובדים הסוציאליים שעברו מהשירות הציבורי לעמותות, והעלאת השכר הדיפרנציאלי.

עדכון ראשון - 11:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully