וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר הפנים המצרי לשעבר הורה לירות במפגינים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.3.2011 / 10:16

מפגינים שפרצו למטה הביטחון המרכזי בקהיר, איתרו דיסק ועליו הקלטת שיחות שבהן מתועד שר הפנים לשעבר, מורה לירות אש חיה לעבר אזרחים בימי המהומות נגד חוסני מובארק

כמה ימים לאחר שפרצו מפגינים מצרים למטה כוחות הביטחון המרכזי בקהיר, ממשיכים להתפרסם מסמכים ודיסקים שנמצאו במקום, וגורמים מבוכה קשה למשטר הקודם. העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", דיווח הבוקר (שלישי) כי במקום נמצאו הוכחות לכך ששר הפנים לשעבר, חביב אל-עאדלי, דרש לנהוג ביד קשה נגד המפגינים נגד משטרו של הנשיא חוסני מובארק - ואף הורה לירות לעברם אש חיה.

על פי הדיווח, במטה הביטחוני נמצא דיסק, שעליו הקלטות של שיחות טלפון בין הבכיר הביטחוני אחמד רמזי לגורמים ביטחוניים רמי דרג במצרים, שבמהלכן העביר רמזי את הוראותיו של שר הפנים לשעבר כיצד לנהוג במפגינים. בין היתר, ביקש רמזי מבכיר ביטחוני בסואץ "לירות לעבר המפגינים". בשיחה נוספת עם אותו בכיר בסואץ, ביקש רמזי "להפסיק ולסגת מהמקום", ובשיחה אחרת אף לעג לשר הפנים ואמר: "הוא רק יושב על הכיסא שלו, אין לו מושג מה קורה".

לדברי העיתון, הדיסק יעבור בדיקה על ידי צוות טכני ויועבר לחקירת פרקליטות ביטחון המדינה. בסוף השבוע פרצו אלפי מפגינים מצרים למטות הביטחוניים הרגישים ביותר בקהיר ובאלכסנדריה, וחשפו מסמכים וקטעי וידאו שהסעירו את דעת הקהל במדינה. בין היתר, פורסמו סרטונים שהציגו תאי מעצר ועינויים שנחשפו בבניינים, ושרידי מסמכים שככל הנראה נגרסו והוצתו על ידי השלטונות, מחשש שתוכנם ייחשף. בנוסף, הוצגה לשכתו המפוארת של אל-עאדלי, שכללה ג'קוזי, חדר שינה מהודר, טלוויזיה גדולה ומקרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully