וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לנדאו מציע: עונש מוות לרוצח ראש ממשלה

פנחס וולף

8.3.2011 / 0:05

חוק האזרחות, שאושר הערב בקריאה ראשונה בכנסת, מסמיך את המדינה לשלול את אזרחותו של מי שהורשע בריגול או בפגיעה בריבונותה. שר התשתיות הציע לכלול בחוק עונש מוות לרוצחי ראש ממשלה

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק הקובעת כי בית המשפט יוכל לשלול אזרחות ממי שהואשם בריגול, בתמיכה בטרור או בפגיעה בריבונות המדינה. ההצעה אושרה ברוב של 26 תומכים מול 12 מתנגדים.

שר התשתיות, עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), קרא במהלך ההצבעה לקבוע בחוק עונש מוות על מי שירצח ראש ממשלה בישראל. "שלילת אזרחות במקרה שכזה - מיותרת. המדינה צריכה להביע בכל דרך שאט נפש על מי שמרים עליה יד, באמצעות גזר דין מוות".

בדבריו, תקף לנדאו גם את חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), ושאל: "מי שמבקש להפוך את המדינה על הכוונת - למה אתם רוצים להיות אזרחי מדינת ישראל? מדוע את נתלית כל כך באזרחות שלך? היית צריכה לתת גט כריתות למדינה". בתגובה, קרא לעברו חברה לסיעה של זועבי, ג`מאל זחאלקה: "תתבייש לך".

מי שתישלל אזרחותו יזכה ל"רישיון ישיבה"

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב מישראל ביתנו. לדברי ח"כ רותם, "אנו מבקשים להסמיך את בית משפט לשלול את אזרחותו של אדם שהורשע בטרור, בפגיעה בריבונות, בסיוע לאויב במלחמה, בשירות בכוחות אויב או בריגול, בכפוף לבקשת שר הפנים ובאישור היועץ המשפטי לממשלה". לדבריו, אם האדם יוותר חסר אזרחות, יינתן לו "רישיון ישיבה" בישראל. "איננו מגרשים אותו, אלא אומרים לו: מדינה היא שותפות, ואם אתה פוגע בשותפות - אתה לא יכול להיות חבר בה. הסעיף הזה מופיע גם באמנה הבינלאומית בדבר צמצום חוסן אזרחות. אזרחות תלויה גם בנאמנות".

לשאלת ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), מה יעלה באדם שרוצח ראש ממשלה, השיב רותם כי "הנושא אינו מופיע באמנה הבינלאומית. מה הקשר בין רוצח ראש ממשלה לבגידה במדינה? זה לא אותו הדבר".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון (ג'ומס), אמר בתגובה להצבעה כי "הקוד המוסרי שלי לא יוצר רצף לפיו עבירות חמורות נגד המדינה נמצאות על סקאלה נפרדת ממי שרוצח את ארבעת ילדיו. הוא יישאר אזרח, אך מי שטלפן למישהו בזמן מלחמה - החוק יחול לגביו? הסקאלה שלי הרבה יותר מורכבת, אזרחות היא לא אמצעי ענישה".

(עדכון ראשון: 22:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully