וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: חובה למנות דירקטורית בכל חברה

פנחס וולף

7.3.2011 / 21:45

לפי התיקון שאושר לחוק החברות, דירקטוריונים שאינם מונים אף אישה מבין שורותיהם יחויבו למנות דירקטורית חיצונית. סגנית השר גמליאל: ייצוג גבוה לנשים בחברות תורם לעסקים

בעוד שוועדת השרים לחקיקה דחתה אתמול (ראשון) כמה הצעות חוק שביקשו להיטיב עם אוכלוסיית הנשים לקראת יום האישה הבינלאומי שיחול מחר, מליאת הכנסת העבירה היום בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק החברות. לפי התיקון, במקרים שבהם דירקטוריון חברה אינו מונה אף אישה מבין שורותיו, תחויב החברה למנות לו דירקטורית חיצונית.

סגנית השר לענייני סטודנטים, צעירים ונשים, גילה גמליאל (ליכוד), אמרה כי נוצר מצב שבו כדי למלא את הדרישה הקיימת בחוק, מינו בעלי השליטה בחברות בנות משפחתם או מקורבות שלהם לדירקטוריון. התיקון החדש קובע כי בנות משפחה אינן נחשבות יותר למניין זה. "יחד עם זאת, אין בתיקון כדי לפגוע בבעלי השליטה", הסבירה גמליאל, שאמרה כי "קרבת בני משפחה תמשיך להוות חלק חשוב מהחברות, אך לא לעניין המניין המינימלי של כמות הנשים".

לדבריה, "מחקרים הוכיחו כי חברות בהן קיים ייצוג משמעותי לנשים בדירקטוריונים, מנוהלות בצורה טובה יותר - ומצליחות יותר". סגנית השר אף הביעה תקווה כי "כשם ששיעור הייצוג הנשי בדירקטוריונים בחברות הממשלתיות עומד כיום על 43%, נוכל באמצעות החקיקה להביא לשיעור ייצוג משמעותי לא פחות בחברות הציבוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully