וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית בצה"ל: מפחיתים חיכוך עם האזרחים בחברון

יהושע בריינר

7.3.2011 / 19:52

מתיחת פנים למחסומים ומוצבים וטישטוש ה"נראות" הצבאית בחברון - כך מתכנן צה"ל להקל את החיכוך בין החיילים לאזרחים בעיר החצויה. "אנשים לא רוצים לחיות בתוך בסיס", אומר גורם צבאי

באוגדת יהודה ושומרון החלו באחרונה במהלך שאמור להפחית את החיכוך בחברון בין האזרחים היהודים והפלסטינים המתגוררים בעיר לבין החיילים, ולצמצם את מה שמוגדר כ'נראות' הצבאית בעיר. המטרה, לדברי גורמים צבאיים, היא "להביא נורמליזציה" לעיר החצויה והשנויה במחלוקת.

בין היתר, צפוי צה"ל להפשיט מכמה עמדות שברשותו את האופי הצבאי שלהן, הכולל בין היתר רשתות הסוואה מברזל, ולשפץ אותן באופן שישתלבו במבנים המקומיים בעיר. במסגרת תוכנית שצפויה להימשך כחצי שנה, המעברים המפורסמים כגון "מחסום השוטר" ו"מחסום בית המרקחת", יעברו מתיחת פנים שתשפר את הנגישות אליהם לבעלי מוגבלויות, ותפחית מהן את הסממנים הצבאיים. ברקע התוכנית עומדת החלטת צה"ל מלפני כמה שבועות, להפסיק את מנהגם של המתנחלים לקצר את דרכם אל היישוב היהודי בעיר על ידי חצייה דרך המוצב הצבאי "מתקנים".

המהלך תואם עם ראשי המתנחלים

"המטרה היא לתת לתשתית הצבאית חזות אזרחית רגילה", אומר גורם צבאי לוואלה! חדשות. "העיר בלאו הכי טעונה מאוד, והנראות הצבאית בה בוודאי לא מוסיפה למתח הקיים. הכוונה היא לשפץ את העמדות כך שיהיה להן מראה טבעי בעיר. למשל, במקום עמדות ברזל, יהיה למוצבים חיפוי מאבן, שישלב אותן בנוף המקומי". לדברי אותו גורם, "אנשים לא צריכים להרגיש שהם חיים בתוך בסיס צבאי. המהלך הזה יכניס נורמליזציה ויוריד את החתימה הצבאית, ובסופו של דבר יפחית את הלחץ בעיר - גם עבור המתיישבים היהודים וגם עבור הפלסטינים".

בחטיבה המרחבית יהודה מאמינים שמהלך ה"נורמליזציה" בחברון ישפר גם את התנאים בהם משרתים החיילים בגזרה. עם זאת, בשל הרגישות לכל מהלך שמתבצע באזור חברון, בצה"ל מדגישים כי חלק מהצעדים המתוכננים נעשו בתיאום מראש עם ראשי המתנחלים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully