וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט לתלמידים: תקוו לנס שלא תינטשו לגורלכם

אריאל נוי

7.3.2011 / 15:57

נעם שליט השתתף בצעדה של תלמידי התיכונים והחטיבות שנערכה בהרצליה למען שחרור בנו גלעד מהשבי. שליט אמר לתלמידים העומדים בפני גיוס כי עליהם לקוות לנס שלא יינטשו ע"י שולחיהם

דניאל בוק

צילום: דניאל בוק; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

כ-4,000 תלמידי תיכונים וחטיבות הביניים בהרצליה השתתפו בצהריים (שני) בצעדה למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. התלמידים והמורים צעדו מרחבת יד לבנים בעיר ועד פארק הרצליה, ובהמשך הצטרף אליהם אביו של גלעד, נעם שליט.

שליט נאם בפני התלמידים ואמר כי "חלקיכם עומד בפני גיוס תוך מספר חודשים. אתם תיפרדו מהוריכם האוהבים והדואגים בבקו"ם. אין זה רגע קל כלל, ואין זה קל לי כלל ועיקר לשתף אתכם בניסיוני העצוב, לעמוד כאן לפניכם ולומר לכם ולהוריכם שאם, חלילה תיקלעו למצב דומה לזה שגלעד נקלע אליו לפני כחמש שנים, לא תיוותר לכם ברירה אלא לקוות לנס. לקוות לנס, ואני אומר לכם את זה בכאב גדול, שלא תינטשו לגורלכם על ידי אלו ששלחו אתכם בטענה שהמחיר גבוה מידי".

שליט הוסיף ואמר כי ?1,716 ימים ו- 1,716 לילות, קרוב לחצי עשור גלעד שלנו נטוש ומופקר לבדו בחשיכה, בבדידות, ללא שום קשר לעולם החיצון, ללא אור שמש במרתפי החמאס בעזה. חמש שנים כמעט שחייו של גלעד, חייל צה"ל שנשלח להגן על גבולותיה של המדינה הפכו לסחר מכר של שוק. זוהי תעודת עניות לממשלת ישראל וקברניטיה?.

שליט פנה לתלמידים והוסיף: ?כל אחד מכם ינסה לחשוב ולהיזכר מה הספיק לעשות בחמש השנים האחרונות? ללמוד, לטייל, לרכוש חברים חדשים, לריב עם אחרים, להתחבר בפייסבוק, לחלום חלומות ובעיקר להגשים אותם. גלעד בני נטוש בחשיכה – אין לנו שביב מידע על מצבו אך את חלומו הגדול אנחנו לבטח יודעים. חלום שעדיין לא התגשם אחרי כל כך הרבה ימים ושנים ואפילו לא רואים אותו קרוב להתגשם. כך הוא, גלעד, חי בחמש השנים האחרונות ללא ליטוף, ללא מרק חם של אימא, ללא טפיחה על השכם של אבא או חיבוק מאחות או חברה אוהבת".

"האם שכחנו את הערכים שלנו?"

שליט סיפר כי לפני מספר ימים הגיע לאוהל המחאה בירושלים ילד קטן שנולד ביום שביו של גלעד ב- 25.06.2006: "הילד, היום כמעט בן חמש, מדבר, רץ, צוחק וחושב ובקרוב יתחיל את לימודיו בבית הספר. חיים שלמים התהוו בזמן שגלעד נמק בשבי בעזה".

שליט ביקר את מדיניות הממשלה ואמר כי "במשך כל תולדות המדינה, מדינת ישראל שחררה מאות ואלפי שבויים ומחבלים תמורת חיילי צה"ל שבויים או חטופים ביחס של אחד לכמה מאות ויותר. זהו סימן דווקא לחוזק, לעוצמה, ולא לחולשה! זה שלוחם צה"ל שווה מאות וגם אלפים של אויבנו זה בהחלט מצביע על הערך הגבוה של חיי אדם בחברה שלנו. אני סמוך ובטוח שכל אחד מכם, כאשר תהפכו לחיילים וחיילות שיוצאים לקרב בשליחות המדינה, תהיו שווים המון". שליט הצביע על התלמידים ואמר: "אתה שווה 1,000, אתה שווה 1,000 ואת שווה 1,000".

שליט המשיך ואמר, כי "הטענה שנשמעת חדשות לבקרים מצד גורמים מלומדים לפיה אסירים משוחררים יחזרו לטרור אינה עומדת בפני הערכים שעליהם התחנכנו במשך שנות דור. היא אינה עומדת בפני ערך הרעות בצבא ההגנה לישראל, הערבות ההדדית שתמיד אפיינה את החברה בישראל. האם שכחנו ערכים אלו? האם מנהיגנו שכחו? בנוסף, האם הטרור שאתו אנחנו מתמודדים שנות דור ממתין לכמה מאות שישתחררו? האם מדינת ישראל וכוחות הביטחון לא ידעו בעבר ולא יהיו מסוגלים בעתיד לטפל בכמה עשרות מחבלים אם וכאשר ירצו לחזור לטרור? גם מפקדים בכירים בעבר ובהווה כולל רמטכ"לים וראשי שירותי הביטחון סבורים ואף אומרים בגלוי שנוכל להתמודד עם הסיכונים הללו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully