וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל פארס ערער לעליון על הדחתו מצה"ל

גלעד גרוסמן

7.3.2011 / 14:16

עימאד פארס ערער לבית המשפט העליון נגד החלטת ביהמ"ש המחוזי, שדחה את העתירה לבטל את הדחתו על ידי גבי אשכנזי. לטענתו, השימוע שנערך לו התבסס על מידע שגוי

מפקד עוצבת הגליל לשעבר, תא"ל עימאד פארס, ערער היום (שני) לבית המשפט העליון, לאחר שלפני כשבועיים דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את העתירה שהגיש נגד הדחתו מצה"ל.

לפני כשנה החליט הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, להדיח את פארס לאחר ששיקר למפקדיו על נסיבות תאונה שאליה נקלעה אשתו עם רכבו הצבאי. פארס עתר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ההחלטה ולפני כשבועיים נדחתה עתירתו. "למעשה אין מחלוקת שהעותר לא אמר אמת ושיקר", כתב השופט ד"ר קובי ורדי בפסק הדין, "באי כוח העותר והעותר מנסים לקרוא לשקר במילים אחרות של אי-דיוק או דיווח לא אמין, אך יש 'לקרוא לילד בשמו' ולומר באופן הישיר והברור ביותר, שמדובר באי-אמירת אמת". הוא הוסיף כי על פארס להוות דוגמה אישית לפקודיו ולהתנהג על פי הנורמות המוסריות שהוא דורש מהם, ובמקרה זה הוא כשל.

בערעור שהוגש היום טוענים פרקליטיו של פארס, עורכי הדין אבי עמירם (תמונה) ורמי בובליל, כי בית המפשט המחוזי טעה כשלא התייחס לכך שההחלטה לבטל את מינוי של פארס למפקד קורס מגדי"ם-מפי"ם נעשתה על סמך מידע שגיו וחוות דעת משפטית שגויה. עוד נטען, כי הזכות של תא"ל פארס לשימוע "נפגע אנושות ולכן ההחלטה להורות על פרישתו בטלה מעיקרה", משום שהשימוע התבסס על מידע שגוי ולא התאפשר לפארס להציג את עמדתו. לכן, לטענתם, החלטת המחוזי היתה שגויה.

בעתירה גם נטען שבית המשפט המחוזי שגה כאשר סירב לאפשר לפארס להגיש תוצאות בדיקת פוליגרף שנעשתה לו, וכי שגה שדחה שורה נוספת של בקשות שהגישו עורכי הדין. לכן מבקשים השניים לבטל את הדחתו של פארס, או לחילופין להחזיר את הסוגייה לשולחנו של הרמטכ"ל החדש, בני גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully