וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע שחנק למוות את בת דודתו, וזוכה מחמת הספק

גלעד גרוסמן

7.3.2011 / 13:21

ביהמ"ש העליון זיכה מחמת הספק את מאהר אלעיסווי שהורשע כי חנק למוות את בת דודתו בחולות פלמחים ב-2005. "דרכו של הספק הסביר שהוא מכתיב תוצאה בלי לקבוע ממצאים עובדתיים פסקניים"

בית המשפט העליון זיכה הבוקר (שני) ברוב דעות ומחמת הספק את מאהר אלעיסווי שהורשע ברצח של בת דודתו פאטן ונידון למאסר עולם. פאטן נמצאה מחוסרת הכרה בחולות סמוך לפלמחים ומתה בבית החולים כעבור מספר חודשים.

פאטן בת ה-29 נמצאה באפריל 2005 על ידי סיור מג"ב באזור פלמחים כשהיא שרויה מחוסרת הכרה ומפרכסת. היא הובהלה לבית חולים, שם אובחן כי היא סובלת מנזק מוחי חמור שנבע מחניקה. חצי שנה לאחר מכן מתה כתוצאה מסיבוך שנוצר עקב מצבה הגופני והשלכותיו של הנזק המוחי שנגרם לה.

בנובמבר 2008 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב מאסר עולם על אלעיסווי, שהורשע לאחר שבדל סיגריה ועליו ה-DNA שלו נמצא בזירת האירוע. בנוסף, אחיינו של אלעיסווי סיפר לחוקרי המשטרה שדודו התוודה בפניו כי רצח את פאטן.

השופט ניל הנדל כתב בפסק הדין כי בדל סיגריה ואיכוני הטלפון אינן, כשלעצמן, ראיות המהוות תשתית מספקת להרשעה ברצח. הוא הוסיף שהאחיין, שחזר בו במשפט מדבריו, אינו עד אמין, ולא ניתן להסתתמך עליו כדי להשלים את החוסר בראיות.

"יום חג למערכת המשפט"

"הקביעה לפיה הוכחה אשמתו של המערער בעבירת הרצח מעבר לכל ספק סביר, הינה תוצאה מטרידה. מטרידה משום שאין בה את הביטחון הדרוש. הספק הסביר בתיק זה מבוסס על חסרים אובייקטיביים במארג הראייתי. דרכו של הספק הסביר שהוא מכתיב תוצאה מבלי לקבוע ממצאים עובדתיים פסקניים", כתב הנדל בפסק הדין.

השופט אליקים רובינשטיין, שהצטרף לדעת הרוב, הוסיף כי זיכה את אלעיסווי "לא משום שאני משוכנע שהמערער לא רצח את המנוחה, רחוק מכך. אלא משום שאינני משוכנע מעבר לספק סביר שהוא אכן רצח אותה. סבורני, עם כל ההערכה לעבודה המאומצת של צוות החקירה, כי בנסיבות לא עשתה המשיבה כל מה שניתן היה לעשות כדי להבהיר חלק מנסיבותיה המעורפלות של הפרשה, ויתכן שתחת מסך ערפל זה חומק רוצח מן הדין".

מנגד, השופטת אילה פרוקצ'יה כתבה בדעת המיעוט כי ניתן להרשיע את אלעיסווי על סמך בדל הסיגריה וראיות נסיבתיות מחזקות, גם ללא עדות האחיין.

"אני מאוד שמח שהצלחנו היום לזכות אדם שהורשע ברצח על לא עוול בכפו, ולאחד אותו מחדש עם בני משפחתו", אמר פרקליטו של אלעיסווי, עורך הדין ירום הלוי. "ללא הגזמה, זהו יום חג למרשי ולבני משפחתו, וגם למערכת המשפט כולה", אמר הלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully