וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נמשכת: אין הסכמה במו"מ עם העובדים הסוציאליים

7.3.2011 / 13:38

המשא ומתן בדבר תנאי השכר של העובדים הסוציאליים הסתיים ללא תוצאות ושביתת העובדים נמשכת. מההסתדרות נמסר: "אין התקדמות של ממש אבל ישנה חשיבה משותפת יעילה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שביתת העובדים הסוציאליים נמשכת: לאחר משא ומתן ממושך הסתיימה הפגישה בין איגוד העובדים הסוציאליים, נציגי ההסתדרות והרווחה ונציגי משרד האוצר, ללא הסכמה.

בהסתדרות נטען שמשרד האוצר עדיין לא נתן תשובה חיובית בענין מנגנון החלת תוספות השכר גם לעובדים המועסקים בעמותות פרטיות, ועל כן, לא ניתן להתקדם לקראת סיום השביתה. עוד ציינו בהסתדרות כי לא חלה התקדמות של האוצר בעלות ההסכם.

אבי ניסנקורן יו"ר אגף האיגוד המקצועי בהסתדרות אמר כי "בניגוד לתחזיות האופטימיות של סגן שר האוצר, אין התקדמות של ממש אבל ישנה חשיבה משותפת יעילה. ברור גם לאוצר שצריך לתגמל בצורה הגיונית את העובדים הסוציאליים בעמותות וצריך לעשות פריצת דרך של ממש גם בנושאים האחרים כמו נושא השכר.

אחד הנושאים בהם דנו הצדדים הוא השלמת המשרות לעובדים סוציאליים שלא עובדים במשרה מלאה. בכוונת נציגי העובדים הסוציאליים לגרום למצב שבו חלק גדול מהמשרות יושלמו למשרה מלאה.

ניסנקורן הוסיף לפני קיום הפגישה כי "אם האוצר יתייחס ברצינות לעניין, יהיה ניתן להגיע לגישור. כרגע הצעת האוצר של 15% תוספת זו הצעה ידועה מזה מספר חודשים, והגענו לשביתה עם ההצעה הזו שיש לפרוץ. כל אזרח במדינה מרגיש שזו שביתה נכונה, שכן היא מסמנת יותר מכל את הצורך במהפכה חברתית כאן בארץ. הדרישה לשיוויונית בחברה מסומלת על ידי העובדים הסוציאליים ששכרם נשחק כבר 17 שנה. אנו דורשים כ-30% תוספת".

"לעצור אובססיית ההפרטה של הרווחה"

סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) אמר בדיון כי "הגעתי לכאן היום כדי לצמצם פערים, אני מאמין שניתן לגשר על הפערים. אם הקבוצה של העובדים הסוציאליים שמרוויחים שכר גבוה, של 18, 20 אלף שקל יבואו ויאמרו: 'אנו מוכנים להסתפק בתוספת של 10% לשכר תמורת כך שאת התוספת המשמעותית של 20-30% יקבלו העובדים הסוציאליים שבאמת משתכרים שכר נמוך', אני מאמין שניתן יהיה לפתור את המשבר הזה. אם הקבוצה הזו תתייצב קדימה ותודיע על כך".

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "לאוצר אין כל בעיה לשלם גם לעובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות. כל שעליו לעשות הוא להתנות את המשך ההתקשרות עם העמותות בקיום מלא של הסכמי השכר בעמותות אלה, ולהעביר לעמותות את הכספים הנדרשים לכך. בשלב הבא יש להפסיק את האובססיה של הפרטת מערך הרווחה ששלטה בשנים האחרונות".


עדכון ראשון - 11:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully