וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שני אזרחים רוסים ניהלו רשת סחר בנשים

איילה חננאל

7.3.2011 / 11:19

שני צעירים אזרחי רוסיה חשודים שהכריחו שלוש נשים לעסוק בזנות בתנאים קשים ותחת איומים. זוהי רשת הסחר בנשים הרביעית שנתפסה מתחילת השנה

חוקרי מפלג התשאול של ימ"ר תל אביב עצרו (אתמול) שני אזרחים רוסים כבני 30 החשודים בניהול רשת של סחר בנשים. על פי החשד, השניים הביאו עמם ארצה לפני כשבועיים, שלוש צעירות כבנות 20, אזרחיות רוסיות אף הן, והעסיקו אותן בזנות במכוני ליווי בתל אביב, בתנאים קשים ותחת איומים. שני החשודים יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בת"א.

הרשת נחשפה לאחר שבלשי יס"מ של מרחב ירקון הבחינו בנשים בבתי המלון ברחבי העיר, ועירבו בחקירה את חוקרי מרחב התשאול, שהצליחו לאתר את הנשים. לדברי החוקרים, "הנשים היו מאוד מפוחדות, ובתחילה היה קשה לרכוש את אמונן, אולם כאשר הן הבינו שאנחנו באמת מהמשטרה ולא באנו לפגוע בהן, הם סיפרו לנו על מסכת הייסורים שעברו מאז הגעתן ארצה, כזו שכללה הרעבה וכליאה". הנשים והחשודים הגיעו ארצה בטיסה כאשר הם מחזיקים בוויזות תייר.

"אם תפסיקו לעבוד נפגע במשפחותיכן"

רב-פקד אדי פלינר, שעמד בראש צוות החקירה, סיפר כי החשודים הם עבריינים אשר משמשים "בדרג הביצוע" ברשת של סחר בנשים, ותפקידם היה להעביד את הנשים בישראל, ולשמור עליהן שלא ימלטו מהארץ. לדברי פלינר, זו הפעם הראשונה שנלכדים בארץ עבריינים רוסים בשיעור קומה כה גבוה בתחום הסחר בנשים.

לדבריו ,"החשודים הכריחו את הבנות לעבוד לילות כימים ללא כל תשלום וכאשר אין באפשרותן לעזוב לא את חדרי המלון ולא את הארץ. הם איימו על הנשים כי אם הן יעזו לזוז ימינה ושמאלה, הם ידעו לאתר אותן - ויפגעו במשפחותיהם. הם אף אמרו להן שאם הן יסרבו לעבוד, הם ימכרו אותן לשוק הסחר באיברים ויהרגו אותן".

זהו המקרה הרביעי של סחר בנשים שהתגלה מתחילת השנה. על פי דו"ח של המשרד לבטחון פנים, בשנים 2010-2009 מוגרה התופעה, ולא נחשפו מקרים נוספים של נשים שהובאו ארצה למטרות סחר לזנות. בימ"ר לא יודעים להצביע על סיבה מדויקת לגל הסחר המתחדש. לטענת חברת הכנסת אורית זוארץ, יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים, "המקרים האחרונים רק מוכיחים לנו כי התופעה לא מוגרה, וכי שיטותיהן של הסוחרים רק משתכללות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully