וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפייסבוק מתארגנים לקראת "יום הזעם הפלסטיני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.3.2011 / 0:11

אלפי פלסטינים הצטרפו לקבוצות בפייסבוק, הקוראות לערוך הפגנות ב-15 במרץ במחאה על המשך הפילוג הפנים-פלסטיני בין חמאס לפתח

אחרי טוניסיה, מצרים, לוב, בחריין, ירדן ועומאן – עכשיו הגיע תורם של הפלסטינים. אלפי פלסטינים הצטרפו בימים האחרונים לקבוצות בפייסבוק, הקוראות לערוך הפגנות ב-15 במרץ במחאה על המשך הפילוג הפנים-פלסטיני בין חמאס לפתח. מארגני ההפגנות קראו לאלפי הפלסטינים לצאת לכיכרות הערים, הן ברמאללה שבגדה והן ברצועת עזה. המארגנים מכנים את ההפגנות "מהפכת 15 במרץ" ומקווים להשתתפות ערה של האזרחים. בנוסף הבהירו כי בימים הקרובים יערכו מסיבת עיתונאים, במהלכה ימסרו את כל הפרטים.

אחד ממארגני ההפגנה, פאדי א-שייח' יוסוף, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען', כי הדרישה היחידה של המפגינים ברמאללה ובעזה היא סיום הפילוג. "לא נעזוב את הכיכרות ואת הרחובות עד שיימצא פתרון לפילוג", אמר. "נקיים הפגנות שקטות ולא אלימות, במהלכן נניף דגל אחד – דגל פלסטין, ונקרא סיסמה אחת 'פלסטין גדולה מכולנו יחד'". הוא הוסיף וציין כי בנוסף להפגנות בעזה ובכיכר מנארה ברמאללה, צפויות להיערך הפגנות גם מול שגרירויות פלסטין בחו"ל: "אנחנו בקשר עם פלסטינים מ-27 מדינות ערביות וזרות".

יוסוף קרא לכל הפלגים הפלסטינים שלא לדבר בשם המפגינים. "לא קיבלנו הוראות מאף גורם ואף מפלגה. הקריאה שלנו לצאת להפגין היא קריאה מצעירים לצעירים אחרים, למשפחות, לפלגים ולכל אזרחי המולדת", הבהיר. "איננו מבקשים מכוחות הביטחון לאשר לנו להפגין אלא לספק לנו הגנה". בהתייחסו לאופן שבו פתח וחמאס אמורים לסיים ביניהם את הסכסוך ענה: "רק פתח וחמאס יגדירו את הדרך לסיום הפילוג. מה שמעניין אותנו הוא סיום הפילוג".

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully