וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת העובדים הסוציאליים: עומס בוועדת החריגים

לאחר יום בודד של שביתת העובדים הסוציאלים, הגיעו 156 פניות לוועדת החריגים, מצד גורמים הזקוקים לסיוע. "נהיה פה קשה מרגע לרגע, אנחנו חוששים שנעשה קהים"

אלברטו דנקברג

(צילום: דניאל בוק, יובל בן אבו, שי מכלוף, טל אנגלנדר, אלברטו דנקברג, עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

שביתת העובדים הסוציאלים שפרצה אתמול (ראשון) לוותה בהקמתה של ועדת חריגים ארצית מיוחדת, המנסה לתת מענה למקרים שאינם יכולים לסבול דיחוי. הוועדה, המונה 13 עובדים סוציאלים מכל התחומים, מתמודדת עם עומס קשה.

מספר הפונים זינק במהלך היום, ולאחר שבשעות הצהריים נרשמו כ-90 מקרים, פנו עד שעות הערב 156 בני אדם וביקשו סיוע דחוף. רחל וידל, עובדת סוציאלית העומדת בראש הוועדה, מספרת כי הפעילות מתקיימת בחדר מצב מיוחד, 24 שעות ביממה. לדבריה, מתוך כל הפניות שהתקבלו, 35 עד 40 מטופלים כעת בוועדה - ביניהם מקרים של פגיעה מינית בילדה בת 3, אונס של נערה בת 17 ומקרה של בקשה להפסקת הריון שנדרשת לה אישור של עובד סוציאלי.

כמו כן, גם שופטים פונים לוועדה במטרה לקבל אישורים של עובדים סוציאלים בטיפול במקרים בבית המשפט לנוער, וכן גם עמותות שמבקשות לחדש את פעילותן. "קשה פה מרגע לרגע" אומרת וידל, "אני חוששת שעקב העומס נעשה קהים לפניות. בעיקר קשה בגלל שזה נופל על מספר כה מצומצם של אנשים".

המשא ומתן בין האוצר לבין נציגי העובדים הסוציאליים השובתים יתחדש מחר, שלושה ימים לאחר שהופסק. מההסתדרות העובדים נמסר כי יו"ר האגף לאיגוד בארגון, אבי ניסנקורן, ייפגש מחר בבוקר עם הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הממונה על התקציבים, אודי ניסן, מנכ"ל הרווחה, נחום איצקוביץ ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, יצחק פרי. בפגישה ישתתף גם סגן השר במשרד האוצר, יצחק כהן.

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully