וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מזגזג: שוקל אם להגיע לדיון בשריפה בכרמל

6.3.2011 / 18:56

רה"מ נתניהו מתלבט אם להופיע בדיון בוועדה לביקורת המדינה על השריפה בכרמל, מחשש מעימות עם משפחות הנספים. לאחר שאושרה הגעתו, מסרה לשכתו כי לא יופיע בדיון וכעת מתנהל על כך מו"מ

ספקות ואי וודאות אופפים את הגעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לדיון בוועדה לביקורת המדינה שיתקיים מחר (שני) בנושא דו"ח מבקר המדינה על מצב הכבאות. במערכת הפוליטית מעריכים כי בדיון תעלה גם סוגיית השריפה בכרמל, וכי נתניהו חושש מעימות עם נציגי המשפחות השכולות שיקיריהן נספו באסון.

לשכת רה"מ מקיימת מגעים בשעה זו עם הוועדה כדי להחליט אם נתניהו יופיע בדיון. בהודעה שפרסמה הלשכה נכתב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן לוועדה לביקורת המדינה בעקבות דו"ח המבקר בנושא הכבאות. יש לציין כי דו"ח זה אינו דן בשריפה בכרמל".

"יו"ר הוועדה, יואל חסון ביקש לזמן לוועדה את המשפחות השכולות, על אף שאין קשר בין הדיון לשריפה. לשכת ראש הממשלה ביקשה לתאם הגעתם של נציגי המשפחות במטרה לקיים דיון ענייני בנושא ובשעה זו מתנהלים דיונים עם הוועדה בנושא. אנו מקווים כי יואל חסון אינו מבקש ליצור פרובוקציה במקום דיון ענייני בו ישתתפו נציגי המשפחות", נמסר מהלשכה.

במגעים ביו הצדדים מעורב גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אליו פנו בצהריים גורמים בלשכת נתניהו, וסיפרו לו כי נמסר להם שיו"ר הוועדה חסון מתכוון לעורר בדיון פרובוקציה. ריבלין פנה לחסון שהכחיש את הדברים, ובתגובה הציע יו"ר הכנסת הצעת פשרה, לפיה ישתתפו בישיבה שלושה נציגים בלבד מטעם המשפחות השכולות - אשר ייצגו את השוטרים, הסוהרים והכבאים שנספו בשריפה.

ריבלין קרא לחסון לנהל את הדיון באופן ענייני, כך שיאפשר לראש הממשלה לומר את דבריו. "מצד אחד הכנסת פתוחה לציבור להשמיע את עמדותיו, מצד שני צריך לקיים דיון ענייני ולא אמוציונלי, ואסור שיירד לפסים אישיים", אמר היו"ר ריבלין.

יו"ר הוועדה חסון אמר כי "לא מתנהל איתי שום מו"מ על הגעת משפחות שכולות לדיון ואין לי שום כוונה לנהל מו"מ על סוג ומספר המשפחות השכולות שרה"מ מוכן שיגיעו לדיון. אין לי כוונה לעשות הפרד ומשול בין המשפחות, לא אבחר נציגים מבין המשפחות שלא על דעתן ולא מטעמן, ואני בוודאי לא מתכוון לחתור תחת העיקרון הבסיסי של דיונים פתוחים בכנסת השקופים לעיני כל, המאפשרים השתתפות כל הגורמים הרלוונטיים".

"זו עזות מצח לטעון שהמשפחות השכולות אינן רלוונטיות לדיון ויש לתהות מדוע משקיעה לשכת רה"מ כל כך הרבה מאמצים בניסיון לקבוע את סדרי הדיון עליו ידעה שבועות מראש. הדיון מחר יתקיים באופן ענייני ומכובד כראוי לנושא בהשתתפות כל מי שהוזמן", סיכם ח"כ חסון.

החשש: מקרה השר אלי ישי

יצוין כי מוקדם יותר כבר אישר רה"מ נתניהו את הגעתו לאירוע, ואז חזר בו. לשכתו פרסמה תחילה הודעה לפיה ייבצר ממנו להגיע בשל שינויים בלוחות הזמנים, ואחר כך שינתה את גרסתה וציינה במפורש כי רה"מ חושש, כאמור, מ"פרובוקציה".

דני רוזן, בן זוגה של תנ"צ אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה שנספתה בשריפה בכרמל, אמר כי "מחר הייתי אמור לשאת דברים, וגם ראש הממשלה, ולכן אין לי שום סיבה להתלהם, אלא רק לשאת את דברי במסגרת הבמה שניתנה לי. אין לי כוונות להפחיד, להתלהם או ליצור פרובוקציות וכמו שידוע לכולם את האצבע המאשימה אני לא מפנה בראש ובראשונה לבנימין נתניהו, אלא כמו שמבקר המדינה חושב - כלפי אלי ישי".

"המשפחות של הנספים משב"ס זועמות כיוון שהן לא הוזמנו ולכן ההתלהמות עלולה להגיע מהכיוון הזה", הוסיף רוזן. "יש צורך בשקיפות בכל התהליך הזה. אני נגד התלהמות ופרובוקציות מחר, אני לא במשחק הזה".

נראה כי התסריט ממנו חושש ראש הממשלה הוא זה שחווה שר הפנים אלי ישי בטקס האזכרה לנספים בשריפה, שהתקיים בחודש ינואר. כשעלה ראש הממשלה לנאום אז באירוע, קראו המשפחות השכולות להוציא מן האולם את שר הפנים אלי ישי. גם לאחר עזיבתו של ישי, נשמעו מעת לעת קריאות ביניים במהלך נאומו של ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully