וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים דחו ההצעות לקידום הנשים; תירוש: "מסר רע"

6.3.2011 / 18:14

מתוך שורת הצעות חוק לקידום מעמד הנשים שהוגשו לקראת יום האישה הבינלאומי, ועדת השרים קיבלה רק אחת - וגם הדיון בעניינה נדחה. ח"כ תירוש: "הממשלה לא הפנימה את השוויון ההכרחי"

קידום מעמד האישה ככל הנראה אינו עומד בראש סדר העדיפויות של ועדת השרים לחקיקה. הוועדה דחתה היום (ראשון) כמעט את כל הצעות החוק שהועלו בפניה במסגרת יום האישה הבינלאומי. ההצעה היחידה שלא נדחתה באופן סופי היא של ח"כ דליה איציק (קדימה) וח"כ חיים כץ (ליכוד), לפיה אם לתינוק תהיה זכאית להעדרות בת שעה ממקום עבודתה, עד שהתינוק יגיע לגיל שנה. יחד עם זאת, הדיון בהצעה נדחה בחודשיים בהסכמת מציעיה.

בין ההצעות שלא אושרו הייתה הצעת חוק של ח"כ רונית תירוש (קדימה), לפיה 50% מהאישים שיאיישו גופים ציבוריים ו-ועדות מכרזים ומינויים יחוייבו להיות נשים. "לצערי זהו מסר מאוד רע לקראת יום האישה", אמרה תירוש בתגובה לדחייה הגורפת. "הוא מוכיח שהממשלה הנוכחית, שגם כך אינה משופעת בנשים, עוד לא הפנימה את מסר השוויון ההכרחי".

הצעה נוספת שנפלה היא הצעה של סיעת חד"ש, בראשות ח"כ מוחמד ברכה, לפיה יש לקבוע כי יום האשה הבינלאומי יוגדר כ"יום שבתון" לנשים. "צעד כזה יעמיק בתודעת הציבור בישראל את הצורך בהגברת הפעילות להשוואת מעמדה של האישה למעמדו של הגבר בכל התחומים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק שלא אושרה.

גם הצעתו של חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) לבטל את הוועדות להפסקת הריון נדחתה על ידי השרים, אף שלדברי הורוביץ, "ההסדר החוקי הקיים גוזל מאשה הרה את עצמאותה ומונע ממנה שליטה ואחריות על הריונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully