וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחקיר המשטרתי על פינוי חוות גלעד: פעלנו ללא דופי

6.3.2011 / 16:31

בעקבות טענות מימין על אלימות קשה שהפעילה המשטרה בפינוי המאחז, פורסם התחקיר המשטרתי שנערך לאירוע, בו נטען: "השימוש באמצעים היה מידתי, מאופק ומקצועי"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ועד מתנחלי שומרון. עריכה: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

בעקבות הפינוי של מאחז חוות גלעד בשבוע שעבר והטענות מצד פעילי ימין על האלימות שהופעלה כלפיהם על ידי המשטרה, נערך תחקיר משטרתי בנושא והיום (ראשון) הציג צוות הבדיקה בראשות סגן מפקד מחוז ש"י, תנ"צ שוקי זיסו, את הממצאים והמסקנות כפי שעלו מהתחקיר.

בתחקיר המשטרתי נטען כי "הבסיס החוקי לפעולה היה כדין - צווי הריסה של המנהל האזרחי נחתמו ואושרו ע"י מפקד פיקוד מרכז. עבודת המטה בוצעה בהתאם לנהלים (למרות לוח הזמנים הקצר) וכללה סיורי שטח, קבוצה פיקודית ותדריכים עם הכוחות". במשטרה טוענים כי במבחן התכנון מול ביצוע, "המשימה שהוגדרה למחוז ש"י מצה"ל בוצעה".

לגבי הטענות על השימוש שעשתה המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות נטען בתחקיר המשטרתי כי "השימוש באמצעים באירוע מעין זה מוגדר במשטרת ישראל ומחייב את כלל השוטרים גם באיו"ש. נעשה שימוש בכדורים שנקראים אפ"ק (אמצעי פחות קטלני) FN303, על פי הדיווחים בשני מוקדים בהם נזרקו אבנים ובקבוקי זכוכית על הכוח, ובמהלך הפרעה בביצוע מעצר. מתחקור השוטרים שהשתמשו באמצעים, ניכר כי השוטרים מיומנים ומאומנים וביצעו תפקידם ללא דופי".

במשטרה טוענים כי "ביחס לגודל האירוע, מורכבותו, רגישותו ואירועי הסדר - השימוש באמצעים היה מידתי, מאופק ומקצועי". כותבי התחקיר מסבירים כי "מניסיון העבר עולה כי נעשה שימוש באמצעי פחות קטלני 303.N.F במהלך אירועי הפרות סדר שונים שאירעו בתחומי מדינת ישראל, ובכוונת המשטרה להשתמש באמצעי זה גם בעתיד בכפוף לנהלים בעניין".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

תושב חוות גלעד: מדובר בהסתרת עובדות מהותיות

בתום התחקיר אמר המפכ"ל דודי כהן כי "התחקיר שנעשה והוצג הוא מקצועי וברמה גבוהה מאוד ואני מאמץ את המסקנות. התכלית האסטרטגית - אכיפת שלטון החוק ללא מורא, הושגה במלואה בפעילות מבצעית, מקצועית ויסודית של מחוז ש"י. למפקדים ולשוטרים שפעלו בחוות גלעד מוענק כל הגיבוי הנדרש".

עם קבלת התחקיר עדכן המפכ"ל את השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בממצאים והמסקנות העיקריות העולות מהתחקיר. השר והמפכ"ל החליטו ש"ככלל, באירועי הפרות סדר בהם מתעורר הצורך לשימוש בכלים ובאמצעי פיזור הפגנות יש להמשיך ולהקפיד על הפעלת שיקול דעת ולהיצמד לנוהל הקיים".

יהודה שמעון, תושב חוות גלעד שנפצע במהלך הריסת המבנים מירי הכדורים אמר בתגובה לתחקיר כי "המשטרה שוב הוכיחה שכל גוף שחוקר את עצמו אין לו יכולת להגיע לחקר האמת, ובעצם מדובר בהסתרת עובדות מהותיות. יש לבצע חקירה חיצונית מקיפה שתבדוק את האירועים האלימים מצד המשטרה כנגד תושבי היישוב. היום בועדת חוץ והביטחון הגיע סגן מפקד מחוז ש"י החתום על התחקיר, שם הוצגה המשטרה במערומיה, ללא שהיו בידיה תשובות כלשהן לשאלות חברי הועדה. על אף שהמשטרה אמונה על שלטון החוק, משום מה מפקד מרחב שומרון שזומן לועדת חוץ וביטחון בחר שלא להגיע וזאת בניגוד לחוק".

גם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, יצא נגד מסקנות התחקיר המשטרתי ואמר כי "התחקיר מוכיח יותר מכל, כי חובה להקים ועדת חקירה חיצונית לאלימות המשטרה בחוות גלעד. אם לאחר כל התמונות, הסרטים והעדויות שהוצגו היום בוועדת החוץ והביטחון מסוגלת המשטרה להוציא 'תחקיר' הזוי ומנותק מהמציאות שכזה - מוכח בצורה ברורה כי רק ועדת חקירה חיצונית ובלתי תלויה תחזיר את אמון הציבור במשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully