וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ בין האוצר לעובדים הסוציאליים יחודש מחר

6.3.2011 / 15:59

שלושה ימים לאחר שהופסק המו"מ, ייפגשו נציגי משרד האוצר ונציגי העובדים הסוציאליים בניסיון להביא לסיום השביתה. מרכז השלטון המקומי הודיע כי ראשי הרשויות תומכים במאבק העו"סים

אלברטו דנקברג

(צילום: דניאל בוק, יובל בן אבו, שי מכלוף, טל אנגלנדר, אלברטו דנקברג. עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל. קריינות:אביב אברמוביץ')

המשא ומתן בין האוצר לבין נציגי העובדים הסוציאליים השובתים יתחדש מחר, שלושה ימים לאחר שהופסק - כך נמסר אחר הצהרים (ראשון) מההסתדרות. עוד נמסר כי יו"ר האגף לאיגוד בארגון, אבי ניסנקורן, ייפגש מחר בבוקר בבית ההסתדרות בתל אביב עם הממונה על השכר באוצר אילן לוין, הממונה על התקציבים אודי ניסן, מנכ"ל הרווחה, נחום איצקוביץ ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, יצחק פרי. בפגישה ישתתף גם סגן השר במשרד האוצר, יצחק כהן.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט הודיע כי ראשי הרשויות המקומיות תומכים במאבקם של העובדים הסוציאליים, וסבורים כי דרישותיהם צודקות. "במצב בו נמצאת החברה הישראלית כיום, נחוצים העובדים הסוציאליים יותר מתמיד. עלינו לחזק את אלו שנמצאים בחזית העשייה החברתית ומביטים בעיניהם של המובטלים, מחוסרי הדיור, האמהות החד-הוריות, הילדים החוסים והנכים. אני קורא לרה"מ ושר האוצר להבטיח שציבור עובדים זה העושה לצמצום הפערים ופועל לעיתים בתנאים בלתי אפשריים, יתוגמל כראוי".

"מאיימים לפטר אותנו בגלל השביתה"

אריה אהרון, יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים במחוז תל אביב ומרכז, דיווח על אלפי פניות למוקד הטלפוני של מטה המאבק משעות הבוקר. "רוב הפונים הם עובדים סוציאליים העובדים בעמותות ובחברות כוח אדם. רבים מהם מדווחים על איומי פיטורים מצד מעסיקיהם בעמותות למרות חברותיהם בארגון".

"500 פניות הוגדרו כפניות לטיפול ועזרה", סיפר אהרון. "כך למשל, הורים מאמצים מאזור המרכז ביקשו להוציא לראשונה את בנם המאומץ מבית חולים באזור המרכז, אך לא יכלו לעשות כן ללא עובד סוציאלי שיחתום על טופס השחרור. פניה נוספת נעשתה על ידי צעירה בשנות ה-20 לחייה שנזקקה לחוות דעת מעו"ס על מנת להגיש את בקשתה לוועדה להפסקת הריון – ובקשתה נדחתה.

לדברי אהרון, "בוועדת החריגים בראשות רחל וידל התקבלו עד כה כ-90 פניות, מתוכן ניתן אישור לסייע בשלושה מקרים. שני מקרים היו של נשים מוכות ומקרה אחד של הפסקת הריון בשלב קריטי".

חדר המצב פועל מ-8:00 עד 18:00. מספרו: 1700700331

משה כחלון: "המשרד נערך במתכונת חירום"

שר הרווחה והשירותים החברתיים, משה כחלון, הודיע הבוקר לראש הממשלה ולשרים בישיבת הממשלה, כי במקביל לניסיונות והמאמצים להביא לסיום השביתה מהר ככל הניתן, משרד הרווחה נערך במתכונת חירום כדי להתמודד עם נזקי ולטפל במצבי הסיכון המיוחדים שעשויים לנבוע ממנה.

השר כחלון הוסיף כי בכדי לתת מענה מרבי לטיפול במקרים של סכנת חיים או סיכון לגרימת נזק בלתי הפיך, משרד הרווחה הקים צוות חירום מיוחד, בראשות מוטי וינטר, סמנכ"ל לשירותים חברתיים ואישיים במשרד הרווחה. צוות זה יפעל באופן ישיר ושוטף מול איגוד העובדים הסוציאליים ומול הנהלת המשרד לצורך מתן מענה מידי לטיפול במצבי חירום.

עוד מסר השר כחלון כי עובדי המשרד, שאינם עובדים סוציאליים, המנקזים את הטיפול בפניות ציבור, הונחו להודיע בזמן אמת על כל פנייה ובקשה לסיוע מצד האזרחים. פניות אלו מועברות לטיפול מהיר באמצעות לשכת מנכ"ל המשרד. הבוקר כינס מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, ישיבת הנהלה מיוחדת, לחידוד הנהלים וטיפול בפניות בתקופת השביתה. בישיבה הנחה המנכ"ל את הסמנכ"לים במשרד לבחון את פעילות המסגרות הפרטיות והציבוריות הפועלות על פי הסדרים של חוזים עם המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully