וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד: "המשטרה אלימה ושקרנית, לערוף ראשים"

פנחס וולף

6.3.2011 / 15:42

דיון סוער בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בכנסת בעקבות הריסת חוות גלעד. היו"ר אלקין: "המשטרה עברה על החוק, מדובר בתחקיר רשלני". גורמים בוועדה: "תשובות הקצינים מביכות"

ועדת המשנה לענייני אזור יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון, קיימה היום (ראשון) דיון על האופן בו נהרס מאחז חוות גלעד, בהשתתפות נציגי הצבא, המשטרה והמתנחלים. בסיום הישיבה אמרו גורמים בוועדה לוואלה! חדשות כי "התשובות שהקצינים נתנו בדיון היו מביכות. נציגי המשטרה והצבא לא ידעו עובדות בשטח, כמו למשל באיזה שלב נורו היריות".

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), "זה היה אירוע מביש ומביך כי המשטרה והצבא לא עשו שיעורי בית. חלק מהתשובות שנציגיהם נתנו בוועדה סותרות את הממצאים בשטח. המשטרה מנעה ממפקד שהיה בשטח להגיע לדיון, למרות שהוא היה מחויב לכך - ובכך המשטרה עברה על החוק. מדובר בתחקיר כל כך רשלני על נושא רגיש וחמור מאוד. נקיים דיון המשך ונדרוש לקבל את כל החומרים".

"המשטרה והצבא לא עשו שיעורי בית"

בישיבת השרים לענייני חקיקה, מתחה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת (ליכוד), ביקורת נוקבת על השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', על רקע הגיבוי שנתן לשוטרים שהרסו מבנים בשבוע שעבר במאחז חוות גלעד בגדה המערבית. "עליך להורות לשוטרים להישמע לפקודות המורות להם לענוד תגי זיהוי" אמרה לבנת. אהרונוביץ' השיב כי "כל נושא הטיפול המשטרתי סביב פינוי חוות גלעד נמצא בבדיקה".

בדיון שנערך ביוזמתו של יו"ר מועצה אזורית שומרון, גרשון מסיקה, השוו חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) בין התנהגות המשטרה בפינוי חוות גלעד, לבין התנהגות השב"כ בפרשת קו 300. "המשטרה רקובה, אלימה ובנויה על תרבות שקר כמו שהיה עם השב"כ שהסתבך בפרשת קו 300", אמר אלדד. "עד שלא יערפו ראשיהם של שקרנים, הם לא ילמדו את הלקח". ח"כ בן ארי הוסיף כי: "החמור מכל זה השקרים. אם את השקרים של השב"כ גילו בפרשת קו 300, עכשיו מגלים את השקרים של המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully