וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחסור ברופאים: עלייה בתמותת פגים בישראל

אריאל נוי

6.3.2011 / 14:37

מנתונים של ההסתדרות הרפואית עולה כי בישראל חלה עלייה בשכיחותם של זיהומים ושל תמותה בקרב פגים, בגלל מחסור ברופאים העוסקים בנושא. שיעור תמותת הפגים בישראל גבוה פי 2 מבארה"ב

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: יותם בן-דוד . קריינות: אביב אברמוביץ'')

מנתונים של ההסתדרות הרפואית עולה, כי בישראל ישנה עלייה בשכיחותם של זיהומים ושל תמותה בקרב פגים, וכן קיים מחסור גדול ברופאים העוסקים ברפואת פגים. הנתונים נמסרו לחברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בסיור שערכו היום (ראשון) בפגייה בבית החולים שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה. ליוו אותם בסיור מנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר ההסתדרות הרפואית.

עוד עולה מהנתונים כי שיעור תמותת הפגים השוקלים 750 גרם ומטה, גבוה בישראל פי 2 מהשיעור בארצות הברית בחלק ממדינות אירופה וביפן, בשל המחסור בכוח אדם. בנוסף לכך, ישנה עלייה של 10% בלידות פגים בשנה. כמו כן, התברר כי התפוסה בפגיות בישראל היא 130% בממוצע. בישראל ישנם רק 100 רופאי פגיות ו-40 מהם צפויים לפרוש בתוך עשור.

"רופאים ואחיות לא רוצים לעבוד במקצוע", סיפר פרופ' שאול דולברג, יו"ר האיגוד של רופאי פגים ותינוקות ומנהל מחלקת תינוקות בבית החולים איכילוב. לדבריו, "יש הרבה יותר פגים בישראל משאר מדינות המערב בשל מחסור בכח אדם".

לדברי פרופ' לאה סירוטה, מנהלת מחלקת פגים בבית חולים שניידר, "היום חסרים בישראל 240 מיטות טיפול נמרץ וכוח אדם רפואי בהתאם. ההערכה היא שישנם 250 פגים שנפטרים בשנה. יש גם עלייה בזיהומים והבעיה המשמעותית היא שזה עלול לגרום לנכויות בעתיד".

לירן צאשושה, אמא לפג המאושפז בבית החולים, סיפרה לוואלה! חדשות כי "הילד שלי נולד במשקל קילו ו-29 גרם. אני בהחלטה מרגישה את החוסר העצום של רופאים ואחיות. לעיתים אני קוראת נואשות לאחות שתבוא לעזור לי. אני צריכה לפעמים עזרה בסיסית ואין לי מענה. אני פוחדת לגורל הילד שלי. אנחנו נזהרים כדי שלא יהיה לו זיהום ואני מקווה שהוא ייצא בריא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully