וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפלסטינים מתחמקים ממשא ומתן"

פנחס וולף

6.3.2011 / 10:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש עם נשיא צ'ילה, סבסטיאן פניירה, במשרדו בירושלים. לדבריו, "אנו מוכנים לשבת למשא ומתן, אך הפלסטינים מצאו מגוון תירוצים לא לעשות זאת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים הבוקר (ראשון) פגישה עם נשיא צ'ילה, סבסטיאן פניירה, במשרדו בירושלים בה בלטו חילוקי הדעות בין השניים ביחס למשא ומתן עם הפלסטינים.

נתניהו אמר לפניירה, כי "אנו מוכנים לשבת למשא ומתן, אך הפלסטינים מצאו מגוון תירוצים לא לעשות זאת עד היום. לא צריך לקיים משא ומתן בכפייה מבחוץ, אלא פנים אל פנים". נתניהו הוסיף כי "אנו מקווים שהפלסטינים יגיבו בזמן". לדבריו, "ביום הראשון קראנו לשיחות ישירות עם הפלסטינים, ביום השני נשאתי את נאום בר אילן, ביום השלישי הורדנו 400 נקודות בידוק במחסומים ולאחר מכן הסכמנו להקפאה, ולהקפאה נוספת בת שלושה חודשים. הדבר לא הביא לתגובה מהפלסטינים שעשו כל שביכולתם להימנע מלשבת ולדון בשלום. למה? שלום זה קשה גם בשבילי וצריך ויתורים, אך לא ראיתי רצון מקביל מהצד הפלסטיני".

נשיא צ'ילה אמר בתגובה, כי "צ'ילה הכירה בפלסטין כי כמו שחשבנו שלישראל יש זכות לחיות בגבולות ברורים, כדי שתוכל לפתח את עצמה, גם לפלסטינים יש זכות למדינה חופשית ודמוקרטית. הבהרנו שהדרך היא במו"מ ישיר . אני מייעץ לך – אל תאבד הזדמנות".

נתניהו התייחס גם למהומות בעולם הערבי ובאירן אותן הגדיר כשינויים ענקיים באזור. "העולם משתנה סביבנו. אנו רוצים לראות את העולם הערבי וחלק ממדינות האיסלם הופכות למדינות דמוקרטיות יציבות, זה טוב לשלום". עם זאת, ראש הממשלה ציין כי "אנו מודאגים מהאפשרות שאירן תהיה חסינה מלחצים ותמשיך לפגוע בזכויות אדם. צריך להפעיל עליה לחץ וכוח ככל שניתן ובנחרצות כמו שיש עכשיו על לוב". הוא הוסיף כי "עד לאחרונה לוב היתה חברה במועצת זכויות האדם של האו"ם, שגינתה את מדינת ישראל על מעשיה בעופרת יצוקה באמצעות דו"ח גולדסטון. האבסורד, השקר והצביעות חגגו לא מעט וכעת פרצופה האמיתי של לוב נחשף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully