וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד: "קדאפי סייע למוסד בחיסול שקאקי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.3.2011 / 10:21

בגי’האד האיסלמי מאשימים כי שליט לוב, מועמר קדאפי, סייע למוסד לחסל את מייסד הארגון ומנהיגו הראשון, פתחי שקאקי, לפני כ-15 שנים במלטה. ”דברים רבים יתבררו כשקדאפי ייפול”

ארגון הג'יהאד האיסלמי האשים הבוקר (ראשון) את שליט לוב, מועמר קדאפי, בכך שסייע למוסד הישראלי לחסל במלטה, בשנת 1995, את מייסד הארגון ומנהיגו הראשון, ד"ר פתחי שקאקי. "ביקורו של שקאקי במלטה היה חשאי ביותר ואחד האנשים היחידים בעולם שידעו עליו היה קדאפי", אמר בכיר בארגון בראיון לאתר החדשות הערבי "קודס – פרס".

"משטרו של קדאפי סירב לשתף פעולה עם חקירת החיסול ולהעביר מידע הנוגע לכך", נימק הבכיר את הטלת האשמות על שליט לוב. "דבר זה עורר חשדות רבים על כך שקדאפי ומשטרו היו מעורבים בחיסול". הבכיר הבהיר עוד כי היחסים בין הג'יהאד האיסלמי לבין המשטר בלוב נותקו לחלוטין בעקבות האירוע.

לדברי הבכיר, למרות שהביקור היה חשאי ביותר ולמרות ששקאקי השתמש בדרכון מזויף של אדם בשם 'איברהים שאוויש', הצליח המוסד להגיע אליו ולחסלו. "חיסול שקאקי לא היה יוצא לפועל אילולא קיבל המוסד מידע היכן נמצא שקאקי", הוסיף הבכיר. "דברים רבים יתבררו אם משטרו של קדאפי ייפול".

פתחי שקאקי חוסל במלטה ב-26 באוקטובר 1995. הוא הגיע לאי מלוב ונרשם במלון 'דיפלומט'. בדרכו חזרה למלון, הוא נורה בראשו על ידי שני גברים שהיו רכובים על אופנוע ומת במקום. לפי פרסומים זרים, אנשי המוסד הם אלו שחיסלו אותו. החליף אותו בתפקיד ד"ר רמדאן שלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully