וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליט את אורלי אינס - ויועמד לדין משמעתי

רמי שני

6.3.2011 / 9:25

למרות שההרצאה היתה סגורה לתקשורת, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון הקליט הרצאה של ד"ר אורלי אינס והעביר את החומר לתקשורת. "לא חשבתי שמדובר במעשה פסול", אמר הסטודנט

סטודנט באוניברסיטת בן גוריון בנגב יעמוד לדין משמעתי בגלל שהקליט הרצאה של ד"ר אורלי אינס והעביר את תכניה לידי עיתונאים. אינס, כזכור, היתה אחת המתלוננות נגד ניצב אורי בר-לב בגין תקיפה מינית שלכאורה ביצע המועמד לשעבר לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

הסטודנט, אריאל פלר, הקליט את ד"ר אינס בהרצאה שנשאה בנושא פרויקט 'עיר ללא אלימות', במסגרת הקורס לניהול סכסוכים. היא הוזמנה להרצות באחד השיעורים על ידי מנהלת החוג, פרופ' שפרה שגיא.

"הקלטתי את ההרצאה כהרגלי ואחרי השיעור, ביקש ממני עיתונאי אחד את החומר המוקלט", סיפר פלר. "העברתי לו את ההקלטה כי לא חשבתי שמדובר במעשה פסול. אחרי ששודרה כתבה שמבוססת על החומר שלי, הוזמנתי לשימוע בפני פרופ' שגיא, שהודיעה לי על הכוונה להעמיד אותי בפני ועדת המשמעת של האוניברסיטה. אני לא מבין למה: יש לי זכות מלאה לצלם או להקליט שעורים שבהם אני נוכח", טען פלר.

להרצאתה של אינס הוזמנו תחילה גם כלי התקשורת, אולם מאוחר יותר התבקשו הכתבים שלא להגיע, זאת לבקשתה של אינס עצמה. פרופ' שגיא סיפרה כי הסטודנטים התבקשו באופן מפורש שלא להעביר מידע שהועבר בהרצאה לאמצעי התקשורת. "לפי הבנתי, אם הוא הקליט את ההרצאה ומסר את החומר לעיתונאים, הוא הפר את הבקשה של המרצה. בהחלט קיימת אפשרות להעלות אותו לוועדת משמעת. הוא הפר את הכללים במעשהו זה", אמרה שגיא.

לדברי ראש החוג, אינס הוזמנה ואישרה את בואה להרצאה, עוד בטרם התפוצצה הפרשה שבה היתה מעורבת – הגשת התלונה נגד ניצב בר לב. "הזמנתי את אינס לפני שהיא הפכה לא', סלב שהתקשורת רודפת אחריה, כמרצה על תכנית 'עיר ללא אלימות'. כשהגיע הזמן, היא התלבטה אם לבוא, בין היתר בגלל האפשרות שהדבר יודלף לתקשורת. החלטנו להודיע שזהו שיעור סגור לתקשורת. אני רוצה שוועדת המשמעת, תדון בהתנהגות שלו. כשאומרים לא לצלם או להקליט ולא להעביר לתקשורת הוא באופן מניפולטיבי מצלם ומעביר, אני חושבת שעל התנהגות כזאת, צריך לקיים דיון ולא לעבור לסדר היום כאילו לא קרה דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully