וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק תרבותי: הסופר יורם קניוק תומך ביחימוביץ'

5.3.2011 / 20:05

הסופר הוותיק יורם קניוק התפקד לעבודה והביע תמיכה בחברת הכנסת שמבקשת לעמוד בראש המפלגה. "יחימוביץ' מביאה חלון ליצור פה שוויון בין 20 שועי הארץ ובעליה והממשלה שמשרתת אותם"

פחות משבוע לאחר שהכריזה על התמודדותה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, מקבלת הערב (שבת) חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חיזוק מאחד הסופרים הבכירים בישראל. הסופר יורם קניוק, חתן פרס ברנר וביאליק וחתן פרס נשיא המדינה לספרות, התפקד למפלגת העבודה על מנת לתמוך ביחימוביץ'.

במאמר שמתפרסם כתב קניוק כי "יחימוביץ' מייצגת את עברה של מפלגה שהיה מפואר אך לא חף ממחדלים. מפלגה שהשגיחה היטב על עם מתהווה כאשר צילום של המלך המגמגם מן
האוסקר היה תלוי לנו בכיתה. הדרך הייתה של עם ששב למולדתו להשיב את עצמו להיסטוריה, לחיות חופשים במולדתו".

קניוק הוסיף כי "נשמע מצחיק היום, אבל ככה היה. בלי אדנות, עם תחושת צדק ועם זיכרון המשפחות שנטבחו באירופה ותחושה שהייתה של איך לחיות בזהירות, בתבונה, ולא לצדוק תמיד ולהרים דגלים מדומים אלא להיות מבינים במפה ובמקום שלנו בעולם. יחימוביץ' מחזירה את האתוס הציוני השמאלי, לא הקיצוני אלא שמאל קשוח כשאול אך חף מפחזות. עם שאשכול שראה את הגודל שלנו בזכוכית מגדלת קרא 'שמשון הגיבור המסכן'. מפלגה שידעה לעשות מלחמות בתחבולות, ולא בהצהרות חלולות. מפלגה שדאגה לעם שבור שבא מן האש היישר לפחונים ולאוהלים בחורפים האכזרים של שנות החמישים".

"היום המפלגה שבורה, אבל עם ישראל נחוץ אותה", ציין קניוק. "יחימוביץ' מביאה חלום ליצור פה איזשהו שוויון בין 20 שועי הארץ ובעליה והממשלה שמשרתת אותם. אין לי מושג אם אכן יושג שלום בימינו אבל לא נורא לנסות. לא ייתכן שמדינה שקמה מדם בניה תיהפך למצורעת. ישנם היום זקנים בני דורי שמתגעגעים לשלטון שוויוני, וישנם המוני צעירים שרוצים שינוי. לא להמציא מחדש גלגל אלא לעשות את מה שהציונות עשתה בראשות תנועת העבודה, להתחבר לזרם החזק של אוהבי הארץ באזור העוין הזה. יחימוביץ מביאה תקווה לא למשהו ערטילאי שלא נוסה עדיין אלא למשהו שעומק לבבו היה קיים אך נורה בידי עצמו למוות".

קניוק שהיה בעבר חבר במפלגת רץ (שהתאחדה עם מפ"ם ושינוי למפלגת מרצ. פ.ו), הדגיש בסיום מאמרו כי "הממשלה הנוכחית אינה רעה, היא מתחבאת. מי שיוצא חזק הוא בן ארי שיהיה עוד מלך ישראל אם אנשים כאלה ששלי תוביל אותם יחפשו פינות לצעוק בהן כמה הם צודקים ולא יראו שלכל דרך נכונה יש פנים הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully