וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: חודשה המתקפה על א-זאוויה, "ירי על אזרחים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.3.2011 / 10:17

בשעות הבוקר המוקדמות פתחו הכוחות הנאמנים לשליט מועמר קדאפי בהרעשה כבדה על העיר א-זאוויה. עפ"י אחד הדיווחים, המורדים הצליחו להדוף את כוחות הביטחון במערב העיר

כוחות הביטחון הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, פתח הבוקר (שבת) במתקפה נוספת על העיר א-זאוויה שממערב לטריפולי בה מחזיקים המורדים – כך דווח ברשת סקיי הבריטית. על פי הדיווח, ישנם מספר נפגעים בהפגזות על העיר אולם עדיין לא ברור מה מספרם המדויק. עדי ראייה דיווחו כי מדובר במתקפה העזה ביותר עד כה וכי טנקים מכוחותיו של קדאפי ירו לעבר האזרחים.

רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה אף היא כי בעיר מתנהלים קרבות קשים בין כוחותיו של קדאפי לבין המפגינים. עם זאת, המורדים דיווחו כי הצליחו להדוף את כוחות הביטחון הנאמנים לשליט מועמר קדאפי במערב א-זאוויה. "הכוחות שלהם נכנסו בבוקר עם מאות חיילים וטנקים. האנשים שלנו הצליחו לגבור עליהם ועכשיו מאות אזרחים מתאספים בכיכר העיר", אמר דובר ארגון המורדים.

בנוסף, רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה כי המפגינים בעיר זאוויה הצליחו לפוצץ שני טנקים השייכים לכוחות הביטחון הכפופים לשליט לוב מועמר קדאפי. בנוסף דווח כי המפגינים לקחו בשבי מספר אנשי כוחות הביטחון של קדאפי במהלך העימותים הקשים בין הצדדים.

כוחות מורדים הלוחמים נגד נאמני קדאפי באזור העיר ברגה במזרח לוב. רויטרס
הפצצות צבא לוב סמוך לעיר ברגה/רויטרס

בד בבד מסרו מקורות מערביים לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון כי הסנקציות שהטילו מועצת הביטחון והאיחוד האירופי על קדאפי "החלו לתת את אותותיהן". לדבריהם, קדאפי "לחוץ" וכי גם משיחות עם בכירי המשטר הלובי עולה כי "אנשי המשטר לחוצים".

אתמול דווח כי הכוחות הנאמנים לקדאפי הצליחו לכבוש בחזרה מידי המורדים חלקים נכבדים מהעיר א-זאוויה, הנמצאת כ-50 קילומטרים ממערב לבירה. מהעיר, שהופגזה במשך כל היום על ידי כוחותיו של קדאפי, התקבלו דיווחים על טבח אכזרי – לפחות 50 הרוגים, בהם לפחות 30 אזרחים, ועוד מאות רבות של פצועים. "בית החולים מלא", סיפר הערב תושב העיר לסוכנות רויטרס. "אין מקום לכל הנפגעים. הם ירו ללא אבחנה באזרחים".

מניין הקורבנות במלחמת האזרחים בלוב עולה באופן תדיר לאחר שאתמול הפציצו הכוחות הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, מחסן נשק בפאתי העיר בנגזי, הנמצאת בשליטת המתנגדים למשטר. על פי רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה", 17 בני אדם נהרגו במתקפה. מוקד נוסף במלחמת האזרחים המתהווה היא עיר החוף ראס לאנוף. שניים מחיילי כוחות המורדים הודיעו לסוכנות הידיעות רויטרס כי העיר בשליטתם, אך זמן קצר לאחר מכן יצא סגן שר החוץ הלובי, חאלד קאים, והודיע כי העיר עודה בשליטת כוחות הממשלה.

(עדכון ראשון - 8:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully