וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון בשלילת פנסיה לבשארה: "סוף להפקרות"

4.3.2011 / 10:35

ועדת הכנסת תדון בשלילת זכויות הפנסיה של ח"כ לשעבר, עזמי בשארה, שנחשד, בין היתר, בסיוע לאויב בשעת מלחמה ומימון טרור. יו"ר הוועדה, ח"כ לוין: "גם לטירוף יש גבול"

ועדת הכנסת תדון בהמשך החודש בשלילת זכויות הפנסיה של חה"כ לשעבר, עזמי בשארה. בשארה נחשד בסיוע לאויב במלחמה בישראל, מגע עם סוכן זר, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ומימון טרור ויציאה למדינת אויב שלא כדין.

הדיון בנושא יתקיים לאחר שהכנסת אישרה לפני כשבועיים את הצעת "חוק בשארה", לפיה יופסקו העברת שכר או תשלומים לח"כ מכהן או לאחר פרישה אם הוא לא מתייצב לחקירה או למשפט בגין חשד לביצוע עבירה חמורה. על פי נתונים שמסר חשב הכנסת, יו"ר בל"ד לשעבר מקבל מדי חודש מהמדינה פנסיה בגובה של 7,228 שקלים, בעוד שאת זכותו לקבל עיתון והחזרי טלפון נייד הוא לא מממש.

לקראת הדיון בוועדה, הוציאה לשכת היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת משפטית שמכניסה את בשארה להגדרות של החוק החדש, מה שיאפשר לוועדה לשלול את זכות הפנסיה שלו. במכתב שכתב השבוע יועצו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, רן נזרי, הוא מונה את העבירות בהן נחשד בשארה על פי מידע מודיעיני, ואת השתלשלות העניינים שהביאה לבריחתו מהארץ. "בנסיבות אלה מובן כי הסטטוס של בשארה הוא של כחשוד בעבירה, אשר אינו משתף פעולה עם רשויות המשפט בישראל ומסרב להגיע ארצה להמשך חקירתו", כתב נזרי.

מדובר בהגדרות שהחוק קובע כי העובר עליהן צפוי לשלילת הפנסיה שלו. לאחר אישור ועדת הכנסת, הנושא יועבר לאישור המליאה. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין (ליכוד), מיוזמי "חוק בשארה", "הגיע הזמן לשים סוף להפקרות ולמצב האבסורדי בו בוגד, שכיוון טילים לבתי אזרחי ישראל, מקבל מהם כספים מדי חודש בחודשו. גם לטירוף יש גבול ואני מאמין כי ועדת הכנסת ולאחר מכן גם מליאת הכנסת תאשר את שלילת הזכויות מבשארה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully