וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הסכם: העובדים הסוציאליים בדרך לשביתה

בירושלים הסתיימה פגישת נציגי האוצר, ההסתדרות והרווחה ללא הסכם. ממשרד האוצר נמסר, כי הצדדים הגיעו להסכם עקרוני על חלק מהדרישות, וכי הם ימשיכו במגעים בניסיון למנוע השביתה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

בירושלים הסתיימה בצהריים (שישי) ללא הסכם פגישתם של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים איציק פרי, שר הרווחה משה כחלון ושר האוצר יובל שטייניץ שנערכה בניסיון למנוע את שביתת העובדים הסוציאליים המתוכננת ליום ראשון. בפגישה הצטמצמו הפערים לגבי חלק מדרישות עובדי הרווחה אולם, לא הושגה הסכמה בדבר תנאי השכר וההסכם הקיבוצי. מההסתדרות נמסר, כי הפערים בנושאים אלו עומדים בעינם.

ממשרד האוצר נמסר בתום הפגישה, כי הצדדים הגיעו להסכם עקרוני לפיו לעובדים הסוציאליים המקבלים שכר נמוך תינתן תוספת שכר משמעותית, אולם לאלו שעובדים במשרד הביטחון ובביטוח הלאומי ומקבלים שכר הגבוה באופן יחסי, תינתן תוספת מועטה בלבד. שר האוצר יובל שטייניץ הנחה את אנשי המקצוע במשרד האוצר להמשיך במגעים עם נציגי ההסתדרות והעובדים הסוציאליים כדי לנסות להגיע להסכמות.

במהלך הפגישה אמר שר האוצר לעובדים הסוציאליים, כי הוא "מכיר ומוקיר את העבודה המאוד חשובה שאתם עושים. יש לנו כאן הזדמנות לתקן את העיוות בשכר של העובדים הסוציאליים שנמשך מזה שנים רבות". את המגעים מטעם משרד האוצר מוביל כרגע סגן השר יצחק כהן (ש"ס).

בטרם הפגישה אמרו גורמים המקורבים לצוות המשא ומתן, כי לכל הצדדים יש אמנם רצון טוב, אך אפילו שר הרווחה בעצמו מטיל ספק ביכולתו למנוע את השביתה.

"לא נוותר על דרישותינו"

הגורמים התייחסו גם למצבו הנוכחי של המשא ומתן. לדבריהם, נושאים כמו הגדלת השכר הדיפרנציאלי נידונים בצורה חיובית ויש בהם התקדמות, אך נושאים אחרים כמו קביעת שכר מינימום לכל העובדים הסוציאליים וכן העלאות השכר על ותק והתמקצעות רחוקות מפתרון. עוד נמסר, כי אין התקדמות גם בסוגיית הרחבת ההסכם הקיבוצי לעובדים בעמותות ובארגונים השונים.

מספר עובדות סוציאליות קיימו הבוקר משמרת מחאה מחוץ למשרדי האוצר בירושלים בהם נערכת הפגישה. העובדות חילקו פופקורן לנציגי האוצר תוך שהן אומרות להם: "תיהנו מהסרט שאתם חיים בו. אנחנו לא נוותר על אף אחת מדרישותינו".

לטענת איגוד העובדים הסוציאליים, לאחר המו"מ הממושך שהתקיים בתקופה האחרונה עם המשנה לממונה על השכר באוצר, יוסי כהן, נקלעו הצדדים למבוי סתום, זאת לאחר שהאוצר גילה אי נכונות לשינוי מבנה השכר של העובדים הסוציאליים. עוד הוסיפו באיגוד כי האוצר נכון לתת תוספת של 8% בלבד לשכר, מעבר להסכם לכלל המגזר הציבורי. כמו כן מתנגד האוצר להחלת ההסכם על העובדים הסוציאליים המופרטים בעמותות ובארגוני המגזר השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully