וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני זכויות אדם יפגינו נגד גירוש ילדי הזרים

עמותות וארגונים שונים ישלבו היום כוחות בהפגנה נגד ההחלטה לגרש מאות ילדי עובדים זרים ונגד הקמת 'מתקן המעבר' בנתב"ג. "גם אם יש בעיה עם המעמד של הילדים, מעצר הוא אפשרות אחרונה"

ארגוני זכויות האדם והעמותות לסיוע לעובדים הזרים יפגינו היום (שישי) בצהריים בגן מאיר בתל אביב, נגד כוונת המדינה לגרש כ-400 ילדי עובדים זרים. עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח אמר כי ההפגנה מתקיימת במחאה על "התוכנית הממשלתית למעצר וגירוש ילדים, בדגש על נושא המעצרים הצפויים במתקן בנתב"ג, המוגדר על ידי רשות ההגירה כ'מתקן מעבר', בעוד שלמעשה מדובר במתקן מעצר. גם אם המדינה סבורה שיש בעיה עם המעמד של אותם ילדים, מעצר הוא תמיד האפשרות האחרונה, וכך גם קובעת האמנה הבינלאומית לזכויות הילד".

נציגי הארגונים השונים אינם סבורים כי צפוי מהלך גורף ותקיף נגד משפחות הזרים ולידיהם, אך לדברי פלר, "אין ספק שאותו מתקן שהוכן לשימוש בנתב"ג - אכן יעשה בו שימוש. מדובר בפחות מ-1,000 ילדים שיש צורך להסדיר את מעמדם. 700 בקשות להסדרתו כבר הוגשו. לא ברור כמה מהן יאושרו, אך השאר יגורשו. מדינת ישראל צריכה להכיל את העובדים הזרים וילדיהם, מתוך התפיסה שהיא זו שהביאה אותם ארצה במטרה למלא את החלל במגזרי עבודה שונים", סיכם פלר.

את ההפגנה יערכו הארגונים "ילדים ישראלים", האגודה לזכויות האזרח, מוקד הסיוע לעובדים זרים ורופאים לזכויות אדם. בין הנואמים באירוע: אסתר אייקפה, כוכבת הסרט התיעודי זוכה האוסקר, "Strangers no more". כמו כן צפויה אשת ראש הממשלה לשעבר, עליזה אולמרט, לקרוא מכתב נגד מדיניות הרשויות. עוד ידברו חוקר ההגירה ד"ר הני זוביידה, מנכ"ל התנועה הרפורמית והרב גלעד קריב.

הזמר חמי רודנר, שצפוי להופיע באירוע, אמר כי "נעשה פה עוול עצום לאנשים שהם חלק מהעם שלי. הם מאמצים את אותם ערכים, זהות ותרבות ולכן הם נקראים בעיני אחים. ראיתי את תלמידי ביה"ס ילדי ביאליק רוגוזין שרים שירי חג ארצישראליים והבנתי דבר פשוט: הילדים האלה אוהבים את המדינה הזאת הרבה יותר מאתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully