וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ברוורמן פרש מהמירוץ לראשות מפלגת העבודה

פנחס וולף

3.3.2011 / 18:53

ח"כ אבישי ברוורמן הודיע כי החליט לפרוש מההתמודדות על ראשות מפלגת העבודה. הוא הוסיף כי בכוונתו להשאר בכנסת. המפלגה אישרה את מינוי מיכה חריש ליו"ר זמני

ח"כ אבישי ברוורמן הודיע הערב (חמישי), כי החליט לפרוש מההתמודדות על ראשות מפלגת העבודה, בפריימריז הצפויים להיערך בחודש ספטמבר. ברוורמן הודיע כי בכוונתו להישאר בכנסת, וכי בכוונתו לקיים בימים הקרובים מסיבת עיתונאים כדי להסביר את מניעי פרישתו מהמירוץ. נכון לעכשיו רק הח"כים שלי יחימוביץ' ויצחק הרצוג הצהירו רשמית על מועמדותם. ההערכה במפלגה היא שגם עמיר פרץ יתמודד על התפקיד.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמרה ח"כ שלי יחמוביץ' כי "הפרישה הפתיעה אותי. הוא היה מועמד ראוי ביותר ואני מקווה שהפרישה מהמירוץ היא לא פרישה ממפלגת העבודה, כי המפלגה זקוקה לו". בהתייחסה לפריימריז אמרה יחימוביץ' כי "הפריימריז לא צריכים להפחיד אותנו, כי זו הזדמנות להחזיר חברים חדשים מכל הסוגים והמינים. יש לנו הזדמנות גדולה, ואנחנו ננצל אותה".

ח"כ עמיר פרץ אמר כי הוא "מקווה שההודעה לא נכונה, וכי אבישי יחליט להתמודד בסופו של דבר. מדובר באיש ראוי עם עשייה גדולה בעבר שלא ניתנה לו הזדמנות נאותה לממש את יכולותיו. אני בטוח שהשפעתו על התהליכים החברתיים והכלכליים תימשך גם בעתיד".

פרץ עקץ בדבריו את החמישיה שפרשה מהמפלגה. "כל יום מתברר שהזעזוע שהיה במפלגה עשה לה רק טוב. בואו לא נעסוק בחמישייה שפרשה. אני יכול להיות בטוח בדבר אחד: אנחנו סומכים עליה שהיא תדע לפרק את הממשלה הזו מבפנים. עוד יגיע הרגע שהם (בממשלה) יבינו מה הם קיבלו. פה הם לא הצליחו. אנחנו מאחלים להם ששם הם יצליחו לפרק".

"היה מועמד ראוי"

גם ח"כ איתן כבל הביע את צערו על פרישתו של ברוורמן. "אני מצטער בשביל ברוורמן, שהיה ראוי מאוד. אני מקווה שכעת הוא יפנה את המרץ לעבודה פרלמנטרית ויחזק אותנו כאופוזיציה".

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי "אבישי הוא חבר וידיד שעשה מאמץ בהתמודדות שלו ואני מקווה שימשיך לתרום. המירוץ פתוח, אני מוכן לאתגר ובטוח שאנצח". מוקדם יותר הערב, התייחס הרצוג גם לעצם קיום הפריימריז ואמר כי "טוב שיש הרבה מועמדים לתפקיד היו"ר. זה רק מראה שמבינים שהמניה הזאת תעלה, שהגוף לא נגמר, שיש לו עתיד ושיש לו תקווה".

בתוך כך, חברי העבודה התכנסו הערב בבית המפלגה בבית ברל. ברוורמן בחר שלא להגיע לכינוס. לשכת העבודה אישרה את מינויו של מיכה חריש ליו"ר זמני של המפלגה. חריש עצמו התייחס בכינוס למפלגת קדימה ואמר: "יש עדיין שורשים עמוקים למפלגת העבודה ומקומה עוד לא נתפס לחלוטין על ידי קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully