וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: מתנחלים מנסים לחסום צמתים ברחבי הארץ

3.3.2011 / 18:09

20 מתנחלות נעצרו לאחר שחסמו את צומת אל-על, הסמוך לנתב"ג, כחלק מההפגנות אותן מכנים המתנחלים "יום הזעם". כמו כן נחסמו צמתים נוספים. המפכ"ל: "נמצה את הדין עם הפורעים"

עשרות מתנחלות חסמו הערב (חמישי) את צומת אל-על, הסמוך לנתב"ג, כחלק מההפגנות אותן מכנים המתנחלים "יום הזעם", המתקיימים בעקבות העימות האלים בחוות גלעד מוקדם יותר השבוע. במקום נוצרו עומסי תנועה.משטרת השפלה עצרה 20 צעירות שניסו לשבש את התנועה והן נחקרות כעת במשטרת לוד. חוסמים כעת פעילי ימין את צומת אנג'ל בירושלים.

המתנחלים ניסו לחסום גם את צומת שילת, ושמונה מהם נעצרו. סמוך לגינות סרחוב שבכניסה לירושלים הבעירו עשרה פעילי ימין צמיגים בצידי הכביש, אך לא דווח על הפרעה לתנועה. חמישה מהפעילים נעצרו. במקביל ניסו המתנחלים לחסום צמתים גם ברחבי הגדה המערבית, סמוך לבית אל.

בתקרית נוספת, עצרה הערב משטרת מחוז ש"י קטין לצורך חקירתו, במהלך הפגנה שערכו מתנחלים בקרני שומרון. במשטרה חושדים כי הקטין ניקב צמיגים של רכב משטרתי. הוא נחקר כעת בתחנת משטרת אריאל.

כמו כן נעצר הערב לחקירה סמוך לעפרה פעיל ימין בולט בשנות ה-20 לחייו, המוכר היטב לכוחות הביטחון. שוטרי מחוז ש"י עצרו את הפעיל בחשד להסתה לאלימות. מקורביו טוענים כי שעה קודם למעצר, יצר עמו קשר רכז שב"כ האחראי על השומרון, וביקש ממנו להגיע לשיחה עמו. הפעיל סירב, ולטענת מקורביו, בשל סיבה זו הוחלט למצוא עילה לעצור אותו: "לא מספיק שנתניהו ואהרונוביץ' גיבו את השוטרים שפעלו בחוות גלעד, כעת הם מנהיגים גם שלטון של סתימת פיות ומעצרי מנע אפלים". במשטרה הדגישו כי האיש עוכב, אך לא נעצר.

כוחות גדולים של המשטרה פרושים במוקדים שונים ברחבי הארץ באופן גלוי וסמוי, כדי לנסות ולמנוע ממפגינים לחסום צירי תנועה ולהפר את החוק. המפכ"ל, רנ"צ דודי כהן, מקבל עדכונים שוטפים מהנעשה בשטח מראש אג"מ של המשטרה, ניצב ניסים מור. לדברי כהן, "השוטרים מצויידים בגיבוי מלא כדי לממש את מדיניות המשטרה, שעיקרה מדיניות חדה ובלתי מתפשרת כלפי מתפרעים. נאפשר מחאות והפגנות לגיטימיות וחוקיות בלבד. נפעל לפגיעה מינימאלית בחיי השגרה ונמצה את הדין עם הפורעים".

"לגיטימי שתהיה חמאה זועמת"

פעיל הימין, איתמר בן גביר אמר לוואלה! חדשות, כי "מדובר במאבק למען זכויות האזרח והצדק. כששוטרים יורים על אזרחים חפים מפשע, לגיטימי שתהיה מחאה זועמת. האשמה בגין חסימת הכבישים מוטלת על כתפי ראש הממשלה והשר לביטחון פנים".

מחאת פעילי הימין התחילה בשעות הבוקר. המתנחלים הציתו צמיגים בכביש מספר 1 בכניסה לירושלים וכן ליד מחלף לטרון, שם אף נחסמה התנועה למשך דקות ארוכות ועומסי תנועה נוצרו בכניסה הראשית לבירה. שוטרים שהגיעו למקום הזיזו את הצמיגים והתנועה בכביש שבה לסדרה לאחר כרבע שעה.

לאחר מכן עלו מספר פעילים על פסי הרכת באזור מודיעין, ליד מחלף ענבה וניסו לחסום את נסיעת הרכבת מנתב"ג למודיעין ולשבש את התנועה באיזור. לאחר מספר דקות הם פונו מהמקום על ידי כוחות האבטחה של הרכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully