וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: לוב מקיזה דם

צילומים: רויטרס, AP

5.3.2011 / 6:48

מסביב לעולם בשבוע עם קדאפי שלא מראה סימנים של כניעה, סוף מאמצי ההצלה בניו זילנד, פיגוע מוזר בשדה התעופה השני הכי עמוס באירופה ונשיא אירני שמכר את הגרוטאה שלו במיליונים

תקועים

השבוע בלוב עמד בסימן סטטוס קוו: המורדים שולטים ברוב המדינה, קדאפי שולט בטריפולי ולא נראה שהוא הולך למצמץ בקרוב. העולם כבר הטיל סנקציות והודיע כי קדאפי יישפט על פשעי מלחמה, אבל במישור המעשי, התערבות בינלאומית עדיין רחוקה כנראה. מה שדווקא הולך ומתקרב - ובצעדי ענק - הוא משבר הומניטרי חמור. בתצלום: הקרבות באזור עיר הנפט ברגה, שהחליפה ידיים כמה פעמים השבוע.

סוף פסוק

שלושה שבועות אחרי הדחת הנשיא חוסני מובארק, לרווחת כולם, עדיין היה משהו קטן שהציק לצעירים - הממשלה שמינה מובארק לפני לכתו, בראשות אחמד שפיק, שהמשיכה בכהונתה. אז הם המשיכו להפגין, והשבוע גם זה נגמר: שפיק נכנע ללחץ והתפטר, ובמקומו ירכיב את הממשלה הזמנית, שתכהן עד הבחירות, שר התחבורה לשעבר, עיסאם שרף - שהתברר עד מהרה כחביב ההמונים. בתצלום: הצעירים שיצאו שוב לכיכר א-תחריר כדי לחגוג את השלמת המהפכה.

כאן זה ייגמר אחרת?

אחרי עימותים והרוגים בשבוע הראשון, עברה המחאה ההמונית נגד השלטון בבחריין לדפוסים רגועים יותר - אך היא רחוקה מלהיעלם. השבוע חלה פריצת דרך, כשהאופוזיציה הסכימה לראשונה לפתוח בהידברות עם השלטונות, כשהיעד הסופי: הפיכת המדינה ממלוכה אבסולטית למלוכה חוקתית, עם מלך ייצוגי וממשלה נבחרת. נחזיק להם אצבעות. בתצלום: מפגינה בכיכר הפנינה בבירה מנמה, עם הכיתוב המלווה את המחאה מתחילתה: "לא סונים, לא שיעים - רק בחריין אחת".

התייאשו

יותר משבוע אחרי רעש האדמה שהחריב את העיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד, הודיעו הרשויות בעיר רשמית: אין יותר סיכוי למצוא ניצולים, והמאמצים יתמקדו מעתה בשיקום. לפי ההערכות, מדובר בפרויקט שיעלה עשרות מיליארדי דולרים, ויימשך כעשר שנים. אבל על אירוח אליפות העולם בראגבי, בעוד חודשים ספורים, הם לא מוותרים. בתצלום: כבאים נחים במהלך פעולות ההצלה האחרונות בין ההריסות בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תזכורת: טרור

האירוע הזה לא ממש היה קשור ליתר ההתפתחויות העולמיות השבוע, אבל הוא הזכיר לנו שוב כמה קל לבצע פיגוע, אם רק רוצים: מחבל בודד - אריד אוקה, אזרח קוסובו בן 21 - נכנס לשדה התעופה בפרנקפורט, השני בגודלו באירופה, צעק "אללה אכבר" והחל לירות. זה נגמר בשני חיילים אמריקאים הרוגים ועוד שניים פצועים. לחוקרים הסביר כי פעל לגמרי לבדו, וכי מטרתו הייתה לנקום על מעשי צבא ארה"ב באפגניסטן. בתצלום: אבטחה מתוגברת בשדה בעקבות האירוע.

כיכר א-תחריר, ויסקונסין

בקהיר כבר לא ישנים בשקי שינה ברחוב, אבל בצד השני של העולם למדו משהו מ"צעירי ה-25 בינואר": כבר כמעט שלושה שבועות ישנים אלפי המפגינים מחוץ לבניין הקפיטול במדיסון, בירת מדינת ויסקונסין שבצפון ארצות הברית, כדי למחות על החקיקה החדשה המגבילה את סמכויות המו"מ של האיגודים המקצועיים. ברגעי השיא, נרשמה שם נוכחות של 70,000 מפגינים. מאבק חברתי-ציבורי כזה לא נראה שם מאז מלחמת וייטנאם. בתצלום: מתעוררים לעוד בוקר קפוא בכיכר.

מקום לדאגה

מעטים ידעו שבפקיסטן, אחת המדינות המוסלמיות המאוכלסות בעולם, יש שר נוצרי בממשלה. עכשיו כבר אין - שבאז בהאטי נרצח השבוע על ידי מתנקשים מהטליבן, שממשיכים לחסל את כל הדמויות הפוליטיות המתונות במדינה. בחודש שעבר היה זה מושל מחוז פונג'אב, וכעת הגיע תורו של עוד אחד מהמבקרים הבולטים של החוק הקובע גזר דין מוות למי שיחלל את קודשי האיסלם. המדינה הזו - בינתיים עדיין בעלת ברית של ארה"ב - הולכת ושוקעת אל תוך חור שחור של פונדמנטליזם קיצוני. להזכירכם, מדובר במעצמה גרעינית. בתצלום: מפגינים נוצרים מוחים על רצח השר, בעיר קראצ'י.

סמבה ואסקפיזם

החל מסוף השבוע הזה ובמשך שבעה ימים ולילות, ישכחו כ-190מיליון ברזילאים את כל צרותיהם וצרות העולם, ויתמכרו לדבר אחד: ריקודים. הקרנבל אמנם מגיע השנה אחרי לא מעט צרות - שיטפונות הענק שקטלו מאות, אסון ההתחשמלות שבו נהרגו השבוע 17 צעירים והשריפה שכילתה לפני שבועיים את מחסן התחפושות של ריו דה ז'נרו - אבל תסמכו על הברזילאים שהם כבר ימצאו את הדרך לשמוח. בתצלום: מלכות דראג, כמו זה שתועד השבוע בהכנות אחרונות בחוף איפנמה בריו, הולכים ותופסים בשנים האחרונות מקום בולט בחגיגות.

וויליאם וקייט, זה מתקרב

פחות מחודשיים נותרו לאירוע שכל בריטניה מתמרקת לקראתו, וההכנות לחתונה המלכותית תופסות תאוצה. בין היתר, הושק השבוע אתר אינטרנט בו ניתן לעקוב אחרי ההיערכות (לכל המתעניין: www.officialroyalwedding2011. מנו שם 200,000 כניסות ב-8 השעות הראשונות), הוטבע מטבע מיוחד לאספנים לרגל האירוע, ואלטון ג'ון אישר את הגעתו. אבל להברקה של השבוע אחראית האמנית לידיה קית', שהחלה לשווק באתר האינטרנט שלה את "שקית ההקאה הרשמית של החתונה המלכותית", עבור אלו שקצת נמאס להם מכל העסק. בתצלום: השקיות - אחת כזו יכולה להיות שלכם עבור 3 ליש"ט בלבד.

העולם על פי האייתוללות

שתי מציאויות מקבילות מתקיימות באירן: האחת משתקפת מאתרי האופוזיציה והרשתות החברתיות, וממנה אנו למדים על ההפגנות שהתחדשו השבוע נגד השלטון, על הדיכוי האלים ועל המעצרים ההמוניים. השנייה היא זו שמציגים השלטונות, ולפיה אף אחד לא הפגין, המשטר מיטיב עם העם והכותרת המרכזית של השבוע היא מכונית הפז'ו 504 מודל 77' של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, שנמכרה ב-2.5 מיליון דולרים לקונה אלמוני ש"גילה עניין אישי בנשיא". בתצלום: הגרוטאה היקרה בתבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully