וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שלושה חיילי גולני ניסו למכור טיל לאו

יהושע בריינר

3.3.2011 / 17:50

כתבי אישום הוגשו נגד שלושה חיילים המשרתים כנהגים בחטיבת גולני, באשמת סחר באמצעי לחימה. הם חשודים שניסו למכור טיל לאו לסוכן סמוי של מצ"ח. החשודים מכחישים: "ההר יוליד עכבר"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק)

שלושה כתבי אישום הוגשו היום (חמישי) כנגד שלושה חיילים המשרתים כנהגים בחטיבת גולני, בחשד שסחרו בטיל מסוג לאו, אשר בצה"ל חושדים שנגנב ממוצב בחרמון. בניגוד לחשד הראשוני, כתבי האישום שהוגשו היום לבית הדין הצבאי בחיפה מייחסים לשלושה מעורבות בסחר בלבד, ולא בגניבה, של טיל לאו בודד.

כנגד שני חשודים מרכזיים הוגשו כתבי אישום בחשד לסחר באמצעי לחימה, כאשר על פי החשד השניים ניסו למכור לסוכן סמוי של מצ"ח טיל בודד תמורת 30 אלף שקלים. לחשוד השלישי מיוחסת עבירה של קשירת קשר לסחר באמצעי לחימה. חשוד זה שוחרר בתום הגשת כתב האישום ללא הגבלות.

השלושה נעצרו בחודש פברואר האחרון לאחר חקירה מאומצת של מצ"ח, ששיאה היה בהחדרת סוכן של מצ"ח ששכנע את השלושה למכור לו את הטיל. החקירה נפתחה לאחר סדרה של גניבות ממחסן תחמושות במוצב בצפון.

החשודים מכחישים קשר לגניבה, וטוענים שאין כל קשר בין הטיל שלכאורה נמכר, לבין מקרי הגניבות הידועים למצ"ח. פרקליטו של החשוד המרכזי, עו"ד וואליד שנאן, אומר כי החקירה שנפתחה בסערה גדולה נמשכת היום בפועל בכתב אישום מינורי, יחסית לחשדות הראשוניים. "הלקוח מסר גרסה לגבי נסיבות האירוע וייתר העניינים יתבררו בדיון הקרוב. ההר יוליד עכבר".

החשוד השלישי בפרשה, הכחיש גם הוא כל קשר לאירוע. "לפרקליטות הצבאית אין כל ראיות נגד מרשי והוא נעצר אך ורק בשל העובדה כי שירת יחד עם יתר המעורבים. עצם שחרורו היום מעיד על חוסר הראיות", אמר פרקליטו, עורך הדין אמיר סלאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully