וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגז המצרי לא חודש - חברת החשמל מזהירה משיבושים

אבי בר-אלי

3.3.2011 / 17:26

ספקית הגז המצרית EMG אישרה את הפרסומים לפיהם לא תחדש מחר את הזרמת הגז הטבעי ממצרים לישראל. בחברת החשמל הזהירו מפני ניתוקים במהלך הסופ"ש

ספקית הגז המצרית EMG אישרה את הפרסומים לפיהם לא תחדש מחר את הזרמת הגז הטבעי ממצרים לישראל כפי שהעריכו גורמים במשק האנרגיה. בעלי המניות ב-EMG פנו לממשלותיהם בארצות הברית, תאילנד ואירופה על מנת שיאיצו בממשלת מצרים להורות על זירוז חידוש ההזרמה.

הזרמת הגז הטבעי לישראל הופסקה ב-5 בפברואר בעקבות פגיעה חבלנית בתחנת מדידה שלאורך צנרת הגז לירדן, הממוקמת בחצי האי סיני, כ-30 ק"מ מן התשתית לישראל. חברת הגז המצרית EGAS החליטה אז על השבתת מערכת ההולכה כולה, וחידוש הזרמת הגז לישראל אמור היה להתבצע בתוך ימים. בחלוף מספר ימים דיווחה EMG כי החידוש יבוצע עד ה-17 בפברואר.

אולם אז הודיעה EGAS כי השלכות הפגיעה בצנרת ניכרות גם בתשתית המקבילה המוליכה את הגז לישראל - ודחתה את מועד הזרמת הגז לסוף פברואר. בתחילת השבוע דיווחה EMG על דחייה נוספת במועד חידוש ההזרמה ליום שישי - אך כאמור, לפי הערכות לא תעמוד גם בתאריך זה.

חברת החשמל מזהירה - שבת ללא גז

המשק הישראלי עשוי להתנתק בשבת מאספקת גז טבעי לתחנות הכוח - כך מזהירה חברת החשמל. זאת, בעקבות דחייה רביעית במועד חידוש אספקת הגז הטבעי ממצרים - ובקשת חברת נובל אנרג'י האמריקאית להפסיק את הזרמת הגז הטבעי של ים תטיס למשך 12 שעות לצורך עבודות פיתוח ותחזוקה במאגרי מארי-B שמול חופי אשקלון.

כתוצאה מצירוף מקרים זה פנתה חברת החשמל בבהילות אל המשרד להגנת הסביבה בבקשה לקבלת היתרים להפעלת תחנות כוח בסולר ובמזוט במידת הצורך. בחברה מזהירים כי בהיעדר אישור - קיים חשש להפסקות חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully