וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שלוש שרות בלבד, תדון הממשלה במעמד האשה

פנחס וולף

3.3.2011 / 15:58

לכבוד יום האשה הבינלאומי, תדון ועדת השרים בשורה של הצעות חוק לקידום נשים. בין היתר, יידונו ההצעות לחייב ייצוג נשים בוועדות מכרזים ולבטל את ועדות ההריון

לקראת יום האשה הבינלאומי שיחול ביום שלישי הבא, ועדת שרים לחקיקה תדון ביום ראשון במספר הצעות חוק המבקשות לחזק את מעמד האשה. ההצעות שיאושרו יובאו לאישור מליאת הכנסת ביום שאחרי ציון "יום האשה הבינלאומי".

הצעות חוק של ח"כ רונית תירוש (קדימה), שהוגשה כבר לפני יותר משנה וחצי, קובעת כי 50 אחוז מהאישים שיאיישו גופים ציבוריים וועדות מכרזים ומינויים, כולל דירקטוריונים ציבוריים יהיו נשים. גם היום קיים "חוק חובת ייצוג הולם לנשים", אולם תירוש קובעת שבשל העובדה שהנשים בישראל מהוות 51 אחוז מהאוכלוסייה, אין סיבה ששיעור זה לא יבוא לידי ביטוי בייצוג במגזר הציבורי.

חברי סיעת מרצ, בראשות ח"כ חיים אורון, הגישו באוקטובר 2009 הצעת חוק המבקשת לחייב גופים ציבוריים למנות יועצת לענייני מעמד האשה עם ניסיון של שנתיים ומעלה בתחומים הנוגעים לנושא. היועצת תהיה באחת מארבע הדרגות הבכירות בחברה. במידה שחברה ציבורית לא תמנה יועצת, ההצעה קובעת כי ראש הממשלה יוכל למנות יועצת מטעמו.

זכאות לשעת היעדרות מהעבודה

לאחר שחברי הכנסת ביקשו לדאוג לייצוג הולם של הנשים בעבודה, יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק וח"כ חיים כץ (ליכוד) הגישו הצעת חוק כדי לסייע לאשה העובדת. ההצעה מבקשת להשוות את תנאי כל הנשים העובדות לתנאים שכבר נהנות מהם עובדות מדינה. על פי ההצעה, אם לתינוק תהיה זכאית להעדר לשעה מעבודתה עד שהתינוק יגיע לגיל שנה. לאחר מכן ועד שהילד יגיע לגיל 12, תוכל האישה להעדר לחצי שעה מהעבודה.

סיעת חד"ש, בראשות ח"כ מוחמד ברכה, הציעה לקבוע כי יום האשה הבינלאומי יוגדר כ"יום שבתון" לנשים. "צעד כזה יעמיק בתודעת הציבור הישראלי את הצורך בהגברת הפעילות להשוואת מעמדה של האישה למעמדו של הגבר בכל התחומים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

הצעות החוק נוגעות לזכויות הנשים גם מחוץ למקום העבודה. הצעת חוק של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) מבקשת לבטל את ועדת ההריונות. לדבריו, "ההסדר החוקי הקיים כיום גוזל מאשה הרה את עצמאותה ומונע ממנה שליטה ואחריות על הריונה. החוק הישראלי קובע כי אשה הרה תלויה באישור הוועדה להפסקת היריון כדי להחליט האם להפסיק או להמשיך את ההיריון. לפיכך, אשה הרה אינה יכולה להחליט באופן עצמאי ואוטונומי על הריון שאינו רצוי לה, בשום שלב משלבי ההיריון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully