וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאלים סירבו להיפגש עם האוצר

חיים ביאור

3.3.2011 / 14:59

נציגי העובדים הסוציאלים אמרו כי הם נערכים לשביתה המתוכננת ליום ראשון', שתכלול 10,000 עובדים המועסקים בלשכות הרווחה בעיריות

נציגי העובדים הסוציאלים, בראשות יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים, יצחק פרי, סירבו להצעתו סגן הממונה על השכר במשרד האוצר, יוסי כהן, לקיים עמו פגישת משא ומתן נוספת היום (חמישי), בניסיון להסיר את איומם לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן, שתשתק את שירותי הרווחה בישראל מיום ראשון הקרוב.

"הודענו לכהן, שאם אין לו דבר מה חדש לבשר לנו בנוגע לתוספת השכר נפסיק את המגעים עמו. אין טעם לקיים פגישה נוספת בשביל הפרוטוקול או כדי לשתות כוסות קפה", אמר אחד מחברי צוות המו"מ של איגוד העובדים הסוציאלים. לדבריו, האיגוד ממשיך בהכנותיו לשביתה, הנערכת בגיבוי ההסתדרות, לאחר שכבר תמו 14 ימי ה"צינון" למן ההכרזה על סכסוך עבודה, לפי החוק.

השביתה המתוכננת תכלול 10,000 עובדים סוציאלים המועסקים בלשכות הרווחה בעיריות ובמועצות המקומיות, קציני מבחן, חוקרי נוער, פקידי סעד בבתי המשפט ובבתי הדיון הרבניים, אגף השיקום במשרד הבטחון, הביטוח הלאומי, בתי החולים, אימוץ ילדים, טיפול בבעלי פיגור ומשפחות אומנה. לא ברור אם השביתה תקיף גם עובדים סוציאלים המועסקים בצה"ל, במשטרה ובשירות בתי הסוהר.

העובדים הסוציאלים המועסקים בעמותות או באמצעות חברות כוח אדם וכן אלה המועסקים במקומות עבודה פרטיים, לא ישבתו. ועדת חריגים שהאיגוד יקים מיד עם פרוץ השביתה תחליט באילו מקרים דחופים, או כאלה הכרוכים בפיקוח נפש, העובדים הסוציאלים ימשיכו לתת שירות על אף השביתה.

שר הרווחה משה כחלון מנהל מגעים משלו עם שר האוצר יובל שטייניץ ועם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בניסיון לגשר על פני פערי העמדות שבין איגוד העובדים הסוציאלים, אך עד כה ללא התקדמות. כחלון נמנע מלתמוך ספציפית בדרישות הכספיות של איגוד העובדים הסוציאליים אך אמר כי "יש לשפר את שכר העובדים הללו, כדי שיהיה שכר ראוי".

איגוד העובדים הסוציאלים דורש תוספת לשכר הבסיס בשיעור של 20% מעבר לזו שהובטחה לכלל עובדי המגזר הציבורי במסגרת ההסכם בין האוצר וההסתדרות שנחתם בנובמבר האחרון ובסך הכל תוספת של 26-27%. האיגוד דורש גם להגדיל את שווי הרכיבים הנלווים לשכר ולשלם גם עבור כוננות בשעות שאחרי חצות הלילה, כך שבסך הכל דרישות השכר שלו מגיעות לכ-40%.

לעומת זאת, האוצר מוכן לשלם לעובדים הסוציאלים תוספת שכר של 8% מעבר להסכם השכר הכללי במגזר הציבורי ובסך הכל תוספת של 14.25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully