וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' - מה החזון המדיני שלה?

יוסי ביילין

3.3.2011 / 8:15

מזל טוב. יש במפלגת העבודה מתמודדת חדשה על הנהגתה, מה שמקרב את הרגע שבו כל שמונת הח"כים ששרדו בה יציעו עצמם למנהיגות. שלי יחימוביץ', שהצליחה לבלוט בכנסת בזכות הצבעותיה הקבועות נגד עמדת מפלגתה בלי לנטוש אותה והצטיינה בקריאת תקציב המדינה עב הכרס, היא המועמדת האחרונה, בינתיים, לראשות מפלגתה.

יחימוביץ' רהוטה, בוטה ומתנגדת עקרונית להצטרף לכל מועדון המוכן לקבל אותה אליו. היא גם סבורה שאפשר להנהיג מפלגה משמעותית בישראל בלי להתייחס לעניין המדיני כלל. כשהיא נשאלה אם יש לה גם משהו לומר בנושא השולי הזה של יחסים בין ישראל לשכנותיה היא מעניקה את התשובה המדהימה הבאה: "מובן שאני תומכת בהסדר מדיני, תוך שמירה קפדנית על ביטחונם של אזרחי ישראל. אבל מעבר לזה, השיח העקר של שרטוטי תוכניות על מפיות בבתי קפה הוא שיח שמקומם אותי, שצופן בתוכו הזנחה של החברה הישראלית" ("גלובס", 28.02.11).

ואני תוהה מי סיפר ליחימוביץ' כי מו"מ מדיני מתנהל על מפיות בבתי קפה? ולמה בכלל חשוב היכן הוא מתנהל? היא באמת סבורה שהמאבק על פניה של מדינת ישראל ועל עתידה של הציונות הוא הזנחה של החברה הישראלית?

האם היא חושבת שההוצאה האדירה על ביטחון וכן ההוצאות על בנייה בהתנחלויות אינן משפיעות על הכלכלה ועל חלוקת המשאבים בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית? ומהי האמירה הזו באשר לשלום וביטחון - האם אין משהו פופוליסטי יותר מן המשפט הזה? היא בוודאי מבינה ששלום המבטיח ביטחון הוא מה שכמעט כל אחד אומר בארץ הזאת. כל השאלה היא אם זהו שלום המבוסס על סיום הכיבוש במלחמת ששת הימים או שזהו "שלום תמורת שלום". האם יש לה הצעה כלשהי באשר לשלום עם סוריה? האם היא בעד הקפאת ההתנחלויות? בעד עקירת 100 המאחזים הבלתי חוקיים? הגדר הביטחונית?

הקשר בין השלום לחזון החברתי לא ניתן לניתוק

מותר למצביעיה העתידיים לדעת משהו על הנושאים האזוטריים האלו, או שמא עליהם לתמוך בה בגלל עמדותיה הכלכליות ולסמוך עליה שתדע כבר מה לעשות בענייני מלחמה ושלום?

במקום להיאבק למען שלום וצדק חברתי היא מעדיפה להכריז כי הנושא אינו על הפרק, לטענתה.

אבל הנושא "אינו על הפרק" משום שהיא וחבריה למפלגה הסירו אותו בחוסר אחריות. הם נתנו יד לממשלות אשר פעלו נגד כל תהליך מדיני ונגד מהלכים אמיתיים לצמצום הפערים בחברה הישראלית.

הנושא הזה, שיקבע את עתידנו ואת עתיד הדורות הבאים בארץ הזאת, מעולם לא ירד מסדר היום. הקשר בינו לבין החזון החברתי אינו ניתן לניתוק.

לכן מי שסבור שזהו עניין למפיות בבתי קפה, אינו ראוי להנהגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully