וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום הזעם" בימין: הכניסה לי-ם נחסמה, רכבים הוצתו

יהושע בריינר וניר יהב

3.3.2011 / 9:19

בימין מוחים על הריסת המבנים והאלימות שהפגינו שוטרי מג”ב בחוות גלעד. בכניסה הראשית לירושלים ובכביש מספר 1 נחסמה התנועה. במקביל סוכל ניסיון לשבש את תנועת הרכבת

מחאת פעילי הימין והמתנחלים, במסגרת מה שהם מכנים "יום זעם", יצאה הבוקר (חמישי) לדרך. צמיגים הוצתו בכביש מספר 1 בכניסה לירושלים וכן ליד מחלף לטרון, שם אף נחסמה התנועה למשך דקות ארוכות ועומסי תנועה נוצרו בכניסה הראשית לבירה. שוטרים שהגיעו למקום הזיזו את הצמיגים והתנועה בכביש שבה לסדרה לאחר כרבע שעה. למרות שמציתי הצמגים נמלטו מהמקום, ההערכה המשטרה היא כי מדובר בתחילת פעולות המחאה של פעילי הימין בעקבות הריסת המבנים והאלימות הקשה, לטענת פעילי הימין, שהפגינו שוטרי מג"ב בפינוי בחוות גלעד ביום שלישי.

לאחר מכן, עלו מספר פעילים על פסי הרכת באזור מודיעין, ליד מחלף ענבה וניסו לחסום את נסיעת הרכבת מנתב"ג למודיעין ולשבש את התנועה באיזור. לאחר מספר דקות הם פונו מהמקום על ידי כוחות האבטחה של הרכבת.

מקורות פלסטינים דיווחו, כי מספר מכוניות פלסטיניות הוצתו לפנות בוקר בכפר ביתולו שליד רמאללה, ככל הנראה כחלק ממדיניות "תג מחיר". באזור אירעו בתקופה האחרונה מספר אירועי "תג מחיר", ביניהם ריסוס כתובת "מוחמד חזיר" על אחד הבתים בכפר.

במקביל, מתפללים שהשתתפו הבוקר בתפילת השחרית במערת המכפלה, דיווחו כי שר המשפטים יעקב נאמן, שהתפלל אף הוא במקום, הותקף בצעקות כאשר יצא מהתפילה. המתפללים צעקו על השר: "עד מתי תתחנף לשי ניצן? כל המחניף לרשע - סופו נופל בידו. במקום שהשר יתן הוראות לפקיד, הפקיד הפך לבוס".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס הבוקר ל"יום הזעם" וטען כי "האחריות על חסימת הכבישים היא על כתפיו של השר לביטחון פנים אהרונוביץ'. מי שנותן גיבוי לשוטרים שיורים על מתנחלים צריך לקחת בחשבון שהוא גורם לזעם ולמצוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully