וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': מנהיגה הכרחית

ד"ר חיים שיין

3.3.2011 / 7:39

מעולם לא הצבעתי למפלגת העבודה, וסביר להניח שגם בעתיד לא אצביע עבורה. עם זאת, אני שמח על הודעתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' כי בכוונתה להתמודד על הנהגת המפלגה, שמספר המועמדים להנהגתה כמספר חברי הכנסת שלה. אני שמח כי יחימוביץ' הוכיחה בפעילותה הציבורית שהיא שייכת לזן אחר, חדש-ישן, של נבחרי ציבור. נבחרים הרואים בשליחותם עבדות ולא שררה, חזון ולא רדיפת ממון.

היו ימים, לפני שנים, שבהם שרים וחברי כנסת של מפלגת העבודה מילאו את שליחותם הציבורית בחיל ורעדה. בענווה, בצניעות, בקבלת דין התנועה. דירות פאר ומכוניות יוקרה כלל לא עניינו אותם. סדר היום הציבורי שלהם לא נקבע לפי דרישות הרייטינג החלול של תוכניות ריאליטי. שליחי התנועה נעלמו ואת מקומם תפסו בין היתר עסקנים בשליחות עצמם. סביר להניח כי האדמה בשדה בוקר רועדת כשבן-גוריון מתהפך בקברו למראה כמה מיורשיו לאורך השנים.

למפלגת העבודה על כל גלגוליה היתה תרומה מכרעת להקמת המדינה ולבניינה. האקטיביזם הציוני מבית מדרשה של המפלגה חידש את נעוריה של אומה עתיקה, נגד כל הסיכויים, בימים של אימה ורעדה. אקטיביזם שהחל בדונם ועוד דונם, טיפוח מטע ונטיעת פרדס, המשיך בבניית צבא חזק, ושקד גם על הקמת עיירות פיתוח, קיבוצים, מושבים, מפעלי תעשייה ואף תרומה מכרעת למפעל ההתנחלות. זה היה אקטיביזם שהוליד רוח של עשייה אדירה מתוך אמונה בעתיד מדינת היהודים ובחזונה.

האקטיביזם התחלף בנהנתנות

כבר שנים רבות אבד למפלגת העבודה החזון והמעש. רוח של ימי קטנות, פסימיות שמאלנית ועייפות כרונית השתלטו על המפלגה והובילו אותה אל שולי הפוליטיקה הישראלית. האקטיביזם הציוני התחלף בנהנתנות פסיבית. כל שנותר הסתכם בעוד דיבורים חלולים על יוזמה מדינית, חתירה (בכל המובנים) למשא ומתן ומכירת אשליות כאילו רק ויתורים יביאו שלום. אלא שהאינתיפאדה וחמאס המיתו את המפלגה במיתת נשיכה לאחר שרוב הציבור הבין כי מדובר באשליות לשלום.

לכן, אם יש תקווה לחידוש ימיה של מפלגת העבודה, היא טמונה באג'נדה החברתית של יחימוביץ'. הרי רוב הציבור כבר הפנים שעמדות הימין בנושאי ביטחון ושלום הוכיחו עצמן במבחן הזמן. אם הפרטנר היחיד לשלום בעתיד הנראה לעין הוא אבו מאזן או מנהיגים מושחתים במדינות ערב, שבהן בכלל יש כעת התקוממות עממית, יש לרכז את המאמץ בישראל בנושאי חברה ורווחה. מה גם שחוסן חברתי הוא מרכיב מרכזי בחוסן הלאומי.

יחימוביץ' הוכיחה כי בנושאים אלה יש לה יכולת רבה. לכן אם מפלגת העבודה חפצת חיים עליה לבחור את המועמדת המתאימה, שתוכל להעלות על סדר היום את נושאי החברה. כאמור, לא אצביע לעבודה. אבל מתוך דאגה לדמוקרטיה ומתוך אחריות לחברה הישראלית, חשוב שתהיה לישראל אופוזיציה אמיתית. אופוזיציה שאינה קיימת היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully