וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המרצים: "אוני' בר אילן מבצעת רדיפה פוליטית"

50 מרצים מאוני' בכל הארץ חתמו על עצומה בה הם מוחים על החלטת אוני' בר אילן לפטר את ד"ר אזולאי, אשר לטענתם פוטרה עקב דעותיה הפוליטיות. האוני' בתגובה: נעשו שיקולים עניינים בלבד

סערה בעולם האקדמיה: 50 מרצים מכל האוניברסיטאות בארץ מאשימים את אוניברסיטת בר אילן ברדיפה פוליטית. אותם מרצים חתמו השבוע על עצומה ובה הביעו מחאה חריפה על החלטתה של אוניברסיטת בר אילן שלא להעניק קביעות לד"ר אריאלה אזולאי ולמעשה לפטרה מעבודתה אחרי 11 שנות הוראה בתוכנית ללימודי פרשנות ותרבות. בין החתומים על העצומה:

ד"ר אזולאי היא אחת החוקרות המובילות בעולם בתחום הצילום והתרבות החזותית. פרסומיה בארץ ובעולם כוללים ספרים ומאמרים רבים שכוננו סדר יום חדש בחקר הצילום וזכו לתהודה בינלאומית נרחבת ולהערכה רבה. אזולאי היא אורחת כבוד ומרצה מבוקשת ומוערכת ביותר בכנסים מדעיים באירופה ובארה"ב, ונחשבת לטענת רבים למומחית בתחומה.

במכתב, שהופנה למועצה להשכלה גבוהה, לנשיא האוניברסיטה, פרופסור משה קווה וכן ליו"ר הועדה לתכנון ולתקצוב, פרופסור מנואל טרכטנברג, נכתב כי "במשך שנות עבודתה באוניברסיטת בר אילן בלטה ד"ר אזולאי כמורה מחוננת וגידלה דור שלם של חוקרים וחוקרות. ישנו חשד כבד כי ההחלטה היא ביטוי לרדיפה פוליטית. אריאלה אזולאי היא כידוע מבקרת חריפה של המשטר הישראלי, ואנו חוששים כי לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות באוניברסיטת בר אילן עמדה העובדה הזאת ולא שיקולים מקצועיים ענייניים".

"בהחלטתה לשלול קביעות מד"ר אריאלה אזולאי הציבה אוניברסיטת בר-אילן סימן שאלה על עצם מעמדה כאוניברסיטת מחקר, כמוסד שמחויב לסטנדרטים אקדמיים נאותים ולחירות מחשבתית. לאור ההחלטה הזאת אנחנו מביעים אי-אמון בהליכי המינויים באוניברסיטת בר אילן", לשון המכתב.

סכנה למוניטין העולמי

"אנו פונים למועצה להשכלה גבוהה בבקשה לבחון מקרוב את הליכי המינוי באוניברסיטת בר אילן בכלל ואת קבלת ההחלטות במקרה של אריאלה אזולאי בפרט", ציינו המרצים. "אנו קוראים למועצה להשכלה גבוהה להפעיל את סמכותה כדי לחייב את האוניברסיטת לנהוג כמוסד להשכלה גבוהה הראוי לשמו".

ירון אזרחי, פרופסור אמריטוס במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים ומומחה להיסטוריה של אוניברסיטאות, טוען כי הליך פיטוריה ד"ר אזולאי הינו חסר תקדים בחומרתו בתולדות האקדמיה הישראלית. "במשך עשרות שנים אני משתף פעולה עם אוניברסיטת בר-אילן כקורא מן החוץ של עבודות דוקטור, כממליץ על אנשי סגל וסטודנטים שמחקריהם מוכרים לי וכשותף להוצאת כתב-עת חשוב על תרבות ודמוקרטיה", סיפר אזרחי.

לדבריו, "יש בליבי דאגה עמוקה למעמד האוניברסיטה והמוניטין שלה בעולם אם לא יושם קץ למה שנראה לכאורה כפוליטיזציה זוחלת של תהליכי מינוי וקידום שהם קודש הקודשים של כל אוניברסיטת מחקר ראויה לשמה. תהליכים אלה הם בבחינת "דיני נפשות" הנוגעים לחוקרים המקדישים את כל חייהם לעבודתם המדעית ללא קשר לעמדותיהם הפוליטיות כאזרחים חופשיים".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה כי "אוניברסיטת בר אילן תמהה על ההאשמה של חותמי המכתב, המופנית כלפיה ללא כל בדיקה ובלי שום ביסוס. ההחלטה בעניינה של ד"ר אזולאי התקבלה בוועדת המינויים, על בסיס שיקולים מקצועיים בלבד .ככלל, ההחלטות בעניין קידום מרצים באוניברסיטה מתקבלות על בסיס ההישגים האקדמיים של המרצים, וכך היה גם במקרה זה.אדרבה, הרושם הוא כי דווקא המרצים החתומים על המכתב עשו זאת מתוך מניעים פוליטיים", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully