וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "נוטרל הרכיב שגרם לאזעקות השווא"

2.3.2011 / 23:24

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה, כי הגורם לתקלה שהפעילה צפירה ברחבי הארץ הוא כשל באחד הרכיבים הממוחשבים במערכת ההתרעה של פיקוד העורף

כשל באחד הרכיבים הממוחשבים במערכת ההתרעה של פיקוד העורף גרם לתקלה במסגרתה הופעלה צפירה ברחבי הארץ – כך עולה מתחקיר ראשוני שפרסם הערב (רביעי) צה"ל. התחקיר נערך ע"י פיקוד העורף ואגף התקשוב, בהנחיית הרמטכ"ל בני גנץ. מצה"ל נמסר כי התקלה אינה מוכרת ולא קרתה בעבר, ועל כן רכיבים אלו נוטרלו על מנת למנוע תקלה נוספת, עד שיסתיים תחקיר מעמיק בעניין. עוד נמסר כי מערכת ההתרעה תקינה, והיא תעבור בדיקות נוספות במהלך הלילה.

מוקדם יותר היום סיירו צוותים של מחלקת ההתרעה בפיקוד העורף בין מוקדים שונים הקשורים למערכות האזעקה, במטרה לברר את מקור התקלה שהביאה לצפירה. עם היוודע התקלה, כינס אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן, את בכירי הפיקוד לישיבה מיוחדת שבמהלכה הורה על תחקור מעמיק של הנושא וכן על הוצאת הודעה מהירה לתקשורת, לפיה לא מדובר במתקפת טילים אלא בתקלה טכנית.

"מערכות ההתרעה הינן ברמת אמינות גבוהה מאוד ותקלה לא ברורה מהסוג שנראה היום היא דבר נדיר מאוד", אמרו גורמים בצה"ל. "בשנים האחרונות, מאז מלחמת לבנון השנייה, קודם נושא מערכות ההתרעה בפיקוד העורף והאמצעים שופרו, אך מטבע הדברים כאשר ישנה עבודה עם אמצעים טכנולוגיים תיתכנה תקלות טכניות".

בפיקוד העורף מדגישים את הפעילות הענפה שבוצעה בנושא מערכות ההתרעה מאז המלחמה, פעילות שכוללת הוספת עשרות צופרים וכן ניסויים המתקיימים מספר פעמים בשבוע על מנת לוודא שהמערכות פועלות כראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully