וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון נערכת ל"יום זעם" של המתנחלים

יהושע בריינר

3.3.2011 / 0:01

בעקבות האירועים האלימים בתחילת השבוע בחוות גלעד, במערכת הביטחון חוששים ממה שהוכרז ע"י פעילי ימין כ"יום זעם" ביהודה ושומרון. מחשש לפעולות "תג מחיר", הוכרזה כוננות גבוהה

כוננות גבוהה במערכת הביטחון ביהודה ושומרון, בעקבות הכרזת פעילי ימין ומתנחלים על "יום זעם" ברחבי יהודה ושומרון היום (חמישי), על רקע הריסת המבנים והאלימות הקשה, לטענתם, שהפגינו שוטרי מג"ב בחוות גלעד. במודעות שפורסמו בימים האחרונים נקראו המתנחלים לצאת ל"יום זעם" ולפעולות מחאה בצמתים מרכזיים ברחבי יהודה ושומרון, לרבות בכניסה לערים הפלסטיניות. החשש הגדול בצה"ל הוא מפני אירועי "תג מחיר" ופגיעה ברכוש פלסטיני.

בעקבות כך, תוכרז במספר גזרות בצה"ל "כוננות תג מחיר", במסגרתה ייפרשו כוחות צה"ל במספר מוקדי חיכוך פוטנציאליים, וכן סמוך למקומות המוכרים כמיועדים לפגיעה על ידי מבצעי "תג מחיר". עיקר ההיערכות תורגש באזור קריית ארבע, דרום הר חברון, אזור יצהר וכן בצמתים מרכזיים באזור בנימין. כחלק מהמאמצים למנוע פעולות אלימות, פנו מפקדי חטיבות ביהודה ושומרון לראשי המתנחלים וביקשו מהם להרגיע את הרוחות לקראת האירועים היום.

גורם צבאי ביהודה ושומרון אמר לוואלה! חדשות כי "אין ספק שאירוע כמו זה המתוכנן היום, מסית את הכוחות מהמשימה המרכזית שלנו, והיא ביטחון היישובים. יחד עם זאת, אנחנו אחראים גם על מניעת פגיעה בפלסטינים, ומבחינתנו זה בל יעבור. אירועי תג מחיר עלולים לעורר תסיסה ולהוביל בקלות להתדרדרות המצב הביטחוני, וגם אם מדובר בקומץ – הוא עלול להסלים את המצב באזור כולו". גורם ביטחוני אחר אמר כי "מבחינתנו כל מי שמבצע תג מחיר מבצע טרור יהודי לכל דבר ועניין, ולא זו דרך ההתיישבות או דרך התורה".

למרות ההערכות הגבוהה, בימין מנסים להרגיע. לדברי גורם בימין, "לא צריך לצפות לאירועים כמו במצרים. הכיכר ליד מחסום חווארה אינה כיכר תחריר". במספר ארגוני שמאל, ובהם "בצלם" ו"יש דין", דווקא לא רגועים, ואמש הם פנו לאלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, ומפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב חגי דותן, בדרישה שיקצו את מירב הכוחות על מנת למנוע פגיעה בפלסטינים.

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully