וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "מגבה את השוטרים שירו בחוות גלעד"

פנחס וולף

2.3.2011 / 13:26

בתגובה לשאילתה של ח"כ יריב לוין, אמר השר לביטחון פנים כי הוא מעניק גיבוי מלא לפעילות השוטרים במהלך הריסת המבנים במאחז חוות גלעד. "הכל נעשה באופן מדוד"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', השיב הבוקר (רביעי) לשאילתה של ח"כ יריב לוין (ליכוד) בנושא ירי כדורי פלסטיק על ידי המשטרה לעבר מתנחלים במאחז חוות גלעד שלשום והעניק גיבוי מלא לשוטרים.

לדברי אהרונוביץ', "במהלך הפעילות, השוטרים נתקלו בפעילות אלימה שכללה קללות, איומים, יידוי אבנים, ובמקביל עקירת עצי זית של פלסטינים. נעשה שימוש ברובה שיורה כדורי פלסטיק שנשברים ונמרחים על גופם של האזרחים. אין זה הפעם הראשונה שנעשה שימוש באמצעי זה, נעשה בהם שימוש בעבר באום אל פחם. אני מגבה באופן מוחלט את פעילות השוטרים בבואם לאכוף את החוק, ואמשיך לגבות אותם ואת מערכת אכיפת החוק".

השר הוסיף כי תכלית הירי היתה מניעת פגיעה בכוחות הביטחון. "זה נעשה באופן מדוד, זהיר תוך שיקול דעת", אמר, "נעשה ירי של 11 כדורים ונעצרו שמונה חשודים. הנחישות והמקצועיות של הכוחות הביאה לסיום מוצלח ללא נפגעים".

עם זאת לוין לא קיבל את הסברי השר. לדבריו, "זה כתם שיילווה את מקבלי ההחלטות, זו בושה וחרפה שיהודים באים לירות על יהודים", אמר לוין, "חלק מתפקיד המשטרה זה לנהוג באיפוק, ואפשר היה למנוע את הדברים. אפשר להנחות לא לעשות שימוש בנשק נגד מפגינים יהודים ביו"ש, שגם כך סובלים לא מעט. הבעיה היא שאין שוויון ביהודה ושומרון".

לאחר מכן, לאור שאלת יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, הבהיר לוין כי אין כוונתו שצריכה להיות אפליה לטובת יהודים באמצעי אכיפה. הוא הסביר כי, "יהודי לא יכול לבנות וערבי יכול לבנות. כיוון שזה המצב צריך לבצע את האכיפה בשים לב שהנתון הוא של חוסר שוויון מוחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully