וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל: שנת מאסר לד"ר אריה פיגר

2.3.2011 / 12:02

המדינה ערערה על עבודות השירות שגזר בית משפט השלום על אריה פיגר שהורשע בקבלת שוחד. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את הערעור ושלח את פיגר לשנת מאסר בפועל. פיגר: לא לקחתי שוחד

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל הבוקר (רביעי) את ערעור המדינה וגזר שנת מאסר על ד"ר אריה פיגר, מי שהיה סגן מנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים איכילוב בתל אביב. לפני שנה הורשע פיגר בעבירות שוחד, עושק, מרמה והפרת אמונים לאחר שלקח כסף מחולי סרטן בהם טיפל בבית החולים כדי לטפל בהם במרפאתו הפרטית וכדי להכניסם לניסוי שאפשר להם לקבל תרופות יקרות בחינם.

בית משפט השלום בתל אביב גזר על פיגר שישה חודשי עבודות שירות ותשלום פיצויים בסכום של 75 אלף שקלים וקבע כי יש במעשיו קלון. בכך למעשה מנע ממנו בית המשפט לעבוד בבתי חולים ציבוריים. המדינה ערערה על קלות העונש ופיגר ערער במקביל על הרשעתו. הרכב השופטים בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר, סבר כי "התנהלותו של פיגר היתה עקומה וצינית".

השופטים קבעו כי פיגר ראה נכונות לקבל תשלום בכל דרך. "יש קו מאחד בין מעטפות כסף, הפניית חולים למרפאה אישית או באמצעות המזכירות ודרישת תשלום בעד הפעלת חולה בקבוצת טיפול. הקו המאחד הוא נכונותו של המערער לקבל תשלום בכל דרך שהנסיבות אפשרו", כתבו השופטים בהכרעת הדין. השופטים דחו את טענת פיגר כי מדובר היה בעלילה וחקירה מגמתית נגדו ואת טענתו להגנה מהצדק בשל הסיקור הרב לו זכתה הפרשה.

בהתייחס לעונש כתבו השופטים כי השוחד כבר הוגדר בעבר כסרטן בגוף החברתי הציבורי. "זו ההגדרה ההולמת ביותר במקרה זה כאשר מדובר בשוחד שנלקח על ידי רופא שמומחיותו היא טיפול במחלת הסרטן", כתבו השופטים. "ככלל נבחנת כל ממדינה נאורה בין היתר בשקיפות, בשוויון וביחס הבלתי נפלה שהיא מעניקה לכל אחד מיחידיה. השוחד מאיין במחי יד את כל הערכים הללו", כתבו השופטים בפסק הדין וציינו שרק בשוחד קנו חולי קופת החולים את נחמדותו והתייחסותו של פיגר.

השופטים ציינו כי אלפי חולים נהנו בעבר מיכולותיו וכשרונו, "לא שכגודל המעמד כך גודל הכיעור בניצולם. "לצערנו שוכנענו כי המערער גילה לכל אורך הדרך תאוות בצע בלתי מרוסנת. הכניעה לאותה תאוות בצע הוליכה להתנהלות צינית". כמו כן הם כתבו שיש צורך בעונש מרתיע שכן במעשיו של פיגר הוא גרם נזק לא רק למטופליו אלא גם לעמיתיו הרופאים. לכן גזרו השופטים שנת מאסר בפועל שהתווספו לעונשים שהוטלו עליו בבית משפט השלום.

פיגר אמר אחרי הדיון שכבר ארבע שנים הוא לא עובד ועדיין יש חולים המלווים אותו. כמו כן, חזר פיגר על טענתו אותה דחה בית המשפט כי היו חולים שהעלילו עליו עלילה. לדבריו, אין ראיות לכך שהוא קיבל שוחד מחולים. בני משפחתו של פיגר ומספר ממטופליו שליווו אותו לאורך כל המשפט אמרו כי נעשה לו עוול.

עדכון ראשון: 9:03.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully