וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק מטופל נגד סרטן בערב הסעודית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.3.2011 / 8:44

העיתון המצרי "אל-אחבאר" מדווח כי נשיא מצרים המודח שוהה בערב הסעודית שם הוא מקבל טיפול כימותרפי נגד מחלת הסרטן. אתמול דווח כי משפחת מובארק ניסתה להימלט ממצרים אך נעצרה

בניגוד לדיווחים לפיהם נאסר על נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק לצאת ממצרים לערב הסעודית בשל הוראת הפרקליטות המצרית לאסור עליו לצאת מהמדינה, מפרסם הבוקר (רביעי) העיתון המצרי "אל-אחבאר" דיווח לפיו מובארק נמצא בעיר תבוכ בערב הסעודית ומקבל שם טיפול רפואי. על פי הדיווח, המסתמך על גורמים המוגדרים "מהימנים", מובארק נמצא בבית החולים הצבאי בעיר ועובר טיפולים כימותרפיים כדי להילחם בסרטן המעי הגס והלבלב.

על פי הדיווח, שאין לו אישור מכל מקור אחר, "מובארק אמור לעבור טיפול כימותרפי למשך שעה בכל חמישה ימים". עוד דווח כי מובארק החל בטיפולים מספר ימים לאחר התפטרותו מתפקידו כנשיא מצרים. "כל משפחתו של מובארק נמצאת לידו בעיר תבוכ", הוסיפו הגורמים. "רעייתו סוזן וילדיו, עלא וגמאל, מתגוררים באגף מיוחד בבסיס הצבאי שבו נמצא בית החולים".

רוב כלי התקשורת הערבים טענו כי מאז שהתפטר מתפקידו, שהה מובארק במעונו בשארם א-שייח' ולא יצא מהמדינה. בנוסף, התרבו השמועות אודות מצבו הבריאותי, שכללו בין היתר דיווחים על התעלפויות חוזרות ונשנות ואפילו על אובדן הכרה. במקביל, דווח כי מובארק ניהל מספר שיחות טלפון עם מנהיגים ברחבי העולם וכי מצבו הבריאותי מתייצב.

אתמול דיווח אתר חדשות מצרי כי מובארק התכוון לטוס שלשום לערב הסעודית במטוס פרטי בלוויית רעייתו ובניו, אולם מגדל הפיקוח מנע מהם לעשות זאת בעקבות החלטת הפרקליטות. "מובארק ישב במטוס מתוך הנחה שיאפשרו לו לטוס באופן חשאי לחו"ל, אלא שכוחות הביטחון בשדה התעופה מנעו ממנו מלעזוב את המדינה", דווח.

שלשום הודיע משרד התובע הכללי במצרים כי צו איסור יציאה מהמדינה הוצא נגד הנשיא המודח ונגד בני משפחתו. דובר המשרד לא פירט מהם בדיוק החשדות הנחקרים נגד מובארק בן ה-82, אולם הטלוויזיה המצרית סיפקה מעט יותר מידע, ודיווחה כי על הצעד הוחלט "במסגרת חקירת ההון הבלתי חוקי והפגיעה בכסף ציבורי במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר". גורם בכיר במועצה הצבאית העליונה, המנהלת את ענייניה של מצרים, הכחיש את הדיווח לפיו מובארק הועבר לטיפול לאחר שנאסר אליו לטוס לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully