וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: פעילי ימין יצעדו ביפו עם דגלי ישראל

לאחר שבג"ץ הורה למשטרה לאפשר את ההפגנה, יצעדו היום פעילי ימין ברחובות יפו עם דגלי ישראל. לאחר סיכום עם המשטרה, רק 60 פעילים יורשו להשתתף בתהלוכה

דניאל בוק

(צלם: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי אישור בג"ץ, ושלל התכתשויות מול המשטרה, תצא היום לדרך צעדת הימין ביפו. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), ופעילי ימין בהם איתמר בן גביר וברוך מרזל, יקיימו תהלוכה ברחובות העיר, במסגרתה יצעדו עם דגלי ישראל. על אף שהגבילו את מסלול התהלוכה ואת כמות המשתתפים, במשטרת מחוז תל אביב יאבטחו את התהלוכה בכוחות גדולים, שיכללו מאות שוטרים וחיילי מג"ב.

מסלול התהלוכה היווה נקודת רתיחה נוספת בין המפגינים למשטרה. לאחר שהואילו לאשר את ההפגנה רק בהוראת בג"ץ, הגבילה המשטרה את תהלוכת הימין, ואסרה על המפגינים לצעוד לאורך רחוב יפת, מרחובותיה המרכזיים של העיר. המארגנים עתרו בשנית לבית המשפט, ובעקבות העתירה הגיעו הצדדים להסכמה לפיה יתאפשר לתהלוכה לצעוד לאורך הרחוב במקטע מסוים, ואולם סוכם גם כי התהלוכה תוגבל לשישים משתתפים בלבד. בן גביר, ממארגני ההפגנה, אמר בתגובה כי "המשטרה נכנעת לאספסוף. מדהים שזו אותה המשטרה שאפשרה לערבים להפגין בחופשיות בכל יפו".

בשעה עשר בבוקר תצא התהלוכה מרחוב יפת. בעקבותיה ייסגר רחוב יפת לתנועת כלי רכב, בין השעות עשר בבוקר עד אחת בצהריים, בקטע שבין רחוב ארליך וכיכר השעון. כמו כן, ייחסמו לתנועה הרחובות המובילים למוקדים אלה. עם זאת, יתאפשר מעבר כלי רכב פרטיים בשדרות ירושלים. המשטרה המליצה לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות, וקראה להישמע להוראות השוטרים.

ממשטרת תל אביב נמסר עוד כי "המשטרה לא תאפשר לאף גורם להפר את הסדר במהלך ההפגנה ולאחריה. מתוקף תפקידה, תשמור המשטרה על הסדר והביטחון של הצועדים והתושבים ותאפשר לציבור להביע את מחאתו, אך תאפשר זאת במגבלות החוק בלבד".

"חבל שיהיה פיצוץ במקום בו יש דו קיום אמיתי"

רפעת (ג'ימי) טורק, אחד מסמליה המובהקים של יפו וקבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב, אמר לקראת התהלוכה: "אנחנו לא חיים בגדה, במקום שבו מתנחלים עושים מה שהם רוצים. בכל בוקר אנחנו מגלים גרפיטי חדשים ביפו עם משפטים כמו: 'מוות לערבים', 'ערבים החוצה'. יש פה הרבה אנשים ביפו שאין להם מה להפסיד בחיים, וחבל שיהיה פיצוץ במקום שבו יש דו קיום אמיתי".

טורק מכוון אצבע מאשימה כלפי מי שאיפשרו את קיום הצעדה - עיריית תל אביב ומשטרת ישראל. "לפני שבועיים זרקו פה אבנים על המסגד ברחוב יפת, וזה נגמר בנס בלי נפגעים בצד היהודי. הפעם, במקרה של התנגשות בין מפגינים למקומיים, אין לדעת איך זה ייגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully