וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות חדות

נמרוד הלפרן

1.3.2011 / 23:19

מחיר הנפט שב והתקרב לרף ה-100 דולרים לחבית והמסחר בבורסה האמריקאית נסגר בירידות חדות. הדאו ג'ונס ירד ב-1.4% ואילו הנאסד"ק איבד1.6%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו אתמול עלייה חודשית שלישית ברציפות, נסגרו בירידות חדות לאחר שמחיר הנפט שב והתקרב לרמה של 100 דולר לחבית, ולמרות דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב כי הזינוק במחירי הסחורות צפוי לגרום לעלייה זמנית בלבד באינפלציה.

מדד דאו ג'’ונס, אשר עלה בפברואר ב-2.8%, נסוג ב-1.4% לרמה של 12,057 נקודות. מדד S&P 500 , אשר השלים בפברואר עלייה של 3.3% - עלייה חודשית שלישית ברציפות - ירד ב-1.6% לרמה של 1,306 נקודות בדרכו. מדד נאסד"ק, אשר עלה בחודש שעבר ב-3%, איבד 1.6% לרמה של 2,737 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר השלים בפברואר ירידה חודשית שישית ברציפות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז שנת 2006 - נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 3.41%.

הבנק הפדרלי צופה האצה

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, העריך כי נסיקת מחיר הנפט והמחירים של סחורות אחרות אינה צפויה לגרום להאצה קבועה באינפלציה, ושב ואמר כי הריבית בארה"ב צפויה להישאר ברמות נמוכות.

ניסיון העבר במקרים דומים בעשורים האחרונים ביחד עם יציבות בעלויות העבודה, מצביעים על כך שצפויה "עלייה מתונה יחסית וזמנית במדד המחירים לצרכן בארה"ב", אמר ברננקי במסגרת עדותו החצי שנתית על המדיניות המוניטרית בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. מחר עתיד ברננקי לנאום מול ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים.

ברננקי שב ואמר כי הבנק הפדרלי צופה האצה בצמיחה השנה, אולם עודנו ממתין להתאוששות בשוק העבודה שתתבטא ב"תקופה מתמשכת של תוספת מקומות עבודה איתנה". דבריו של ברננקי עשויים להצביע על כך שהבנק הפדרלי מתכוון להשלים עד סופה את תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה שעליה הודיעה בחודש נובמבר, ואשר במסגרתה ירכוש הבנק המרכז אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר עד חודש יוני.

למרות תחזית האינפלציה שהציג, הוסיף ברננקי כי "עלייה מתמשכת במחירי הנפט או סחורות אחרות עלולה לאיים הן על הצמיחה הכלכלית והן על יציבות המחירים הכללית, במיוחד אם הדבר יגרום לתחזיות האינפלציה להיות פחות מבוססות".

"נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות ואנו מוכנים להגיב לפי הצורך כדי לתמוך באופן הטוב ביותר בהתאוששות הכלכלה תוך לקיחה בחשבון של יציבות המחירים", הוסיף ברננקי. העלייה שנרשמה בחודשים האחרונים במחירי הסחורות משקפת בעיקר את "הגידול בביקוש העולמי לחומרי גלם, במיוחד בשווקים מתעוררים עתירי צמיחה, יחד עם פגיעה בהיצע העולמי במקרים מסוימים", אמר ברננקי.

מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב עלה בחודש פברואר לרמה של 61.4 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2004 - לעומת 60.8 נקודות בינואר, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 61 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הייצור ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות. המדד נמצא מעל לרמה של 50 נקודות זה 19 חודשים ברציפות.

הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו בינואר ב-0.7% לאחר ירידה של 1.6% בחודש דצמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 0.4% לאחר ירידה של 2.5% שעליה דווח במקור בחודש דצמבר.

חברת בתי ההימורים לאס וגאס סנדס (סימול LVS), הנמצאת בשליטת המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, הודיעה היום כי התבקשה על ידי רשות ני"ע בארה"ב (SEC) להעביר מסמכים הנוגעים לעמידתה בחוק למניעת שחיתות במדינות זרות (FCPA).

החברה, שמרבית הכנסותיה מקורן באסיה, מסרה עוד כי משרד המשפטים האמריקאי אף הוא פתח בחקירה נגדה באותו עניין. החוק למניעת שחיתות במדינות זרות אוסר על חברות אמריקאיות לשלם כסף לגורמים במדינות זרות כדי להשיג עסקים או לשמור על עסקים קיימים.

LVS העריכה כי החקירה נוגעת לטענות שנכללו בתביעה משפטית שהוגשה נגדה על ידי המנהל לשעבר של פעילות החברה במקאו, סטיב ג'ייקובס, ומסרה כי בכוונתה להגן על עצמה בבית המשפט מול טענות ג'ייקובס, לשעבר מנכ"ל סנדס צ'יינה, כי פוטר שלא בצדק.

ג'ייקובס טוען כי פוטר שלא בצדק לאחר שסירב לדרישות לא חוקיות שהציג לו אדלסון, דיווח באוקטובר העיתון "וול סטריט ג'ורנל". סנדס צ'יינה פיטרה את ג'ייקובס ביולי, מבלי לפרסם את הסיבה לכך, שנה בלבד לאחר שמונה לתפקיד, וללא פיצויי פיטורין, לטענתו. ג'ייקובס טוען כי פעילותו היתה חיונית להתאוששות סנדס מקאו מהמשבר הפיננסי העולמי, וכי החברה לא שילמה לו מיליוני דולרים במשכורות, בונוסים ואופציות שהגיעו לו. בתביעה שהגיש נגד LVS טוען ג'ייקובס כי אדלסון דרש ממנו להשתמש "במינוף בלתי הולם" נגד בכירי ממשל במקאו, ולבצע חקירות חשאיות אודותיהם על מנת להשתמש במידע שלילי נגדם. עוד טוען ג'ייקובס כי אדלסון דרש ממנו לאיים על הבנקים הסיניים על מנת לשכנעם להפעיל לחץ על בכירי ממשל להקל ההגבלות על הימורים, ולהסתיר מידע חיוני אודות אירועים פיננסיים מדירקטוריון סנדס צ'יינה.

"כל הפרה של החוק למניעת שחיתות במדינות זרות או של רגולציה תואמת נגד הלבנת כספים עלולה להיות בעלת השלכות שליליות עלינו", הזהירה החברה במסמכים שהגישה היום לרשות ני"ע. LVS, אשר קיבלה את בקשת רשות ני"ע להעביר מסמכים ב-9 בפברואר, מסרה היום כי בכוונתה לשתף פעולה עם החקירות נגדה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully