וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: מכונות הסיגריות החוצה

פנחס וולף

1.3.2011 / 20:38

מליאת הכנסת אישרה את הצעד הראשון לקראת הוצאת מכונות לממכר סיגירות מחוץ לרחובות ישראל. יוזם החוק, ח"כ אורי אריאל: "הצטרפנו למתקדמות שבמדינות"

הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה ראשונה וללא מתנגדים הצעת חוק האוסרת על הצבתן של מכונות אוטומטיות למכירת סיגריות. "החוק לא מכוון רק לצעירים, אלא גם להקטין את זמינותן של הסיגריות למבוגרים", אמר יוזם הצעת החוק, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי). "אנו מצטרפים למתקדמות שבמדינות אירופה, שאסרו על הצבת המכונות בשטחן", אמר אריאל. לדבריו, המדינה תפעל ככל האפשר כדי למנוע פגיעה בבעלי המכונות שפרנסתם עלולה להיפגע מהחוק החדש.

הצעת החוק אושרה לפני למעלה מחודש בוועדת שרים לענייני חקיקה. עם אישורו הסופי של החוק, ייאסר להציב את המכונות לממכר סיגריות בכל רחבי הארץ. כיום, אוסר החוק למכור או להשאיל סיגריות לקטין. חברי וועדת השרים אמרו אז כי על אף שהחוק נאכף ומיושם על ידי בעלי עסקים באופן משביע רצון, בחוק קיימת פרצה בלתי ניתנת לאכיפה והיא קיומן של מכונות לממכר סיגריות ברחובות.

ההצעה קובעת כי החוק יכנס לתוקפו בתחילת שנת 2013. עם זאת, לוואלה! חדשות נודע כי בעקבות פגישה שקיים אריאל עם מפעילי מכונות ברחבי הארץ, סוכם שבדיון שייערך לקראת קריאה שניה ושלישית, הוא יעמוד על כך שמועד כניסת החוק לתוקף יתאחר במספר שנים. מפעילי המכונות טענו כי חלקם חתמו על חוזי שכירות לחמש שנים, דבר שיהפוך להיות בעייתי אם בעוד שנתיים הם יצטרכו להסיר את המכונות. בנוסף, מפעילי מכונות מסוימים לקחו הלוואות גדולות כדי לממן את העסק ויש לתת להם די זמן להחזיר את ההלוואות.

בעיה נוספת שעלתה בשיחה היא מציאת מקומות תעסוקה עבור מפעילי המכונות, שרבים מהם חצו את גיל ה-40. לכן, תינתן ארכה עד החלת החוק החוק בכדי שיתאפשר להם למצוא עבודה. אריאל גם פנה במכתב למנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, בבקשה לבחון מתן עדיפות במכרזים כדי לסייע למפעילי המכונות למצוא עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully