וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מערכת "מעיל רוח" מנעה פגיעה בטנק

יהושע בריינר

1.3.2011 / 0:09

בפעם הראשונה בה הופעלה הצליחה מערכת "מעיל רוח" למנוע פגיעת טיל נ"ט שנורה לעבר טנק צה"ל בגבול רצועת עזה. המערכת, שפותחה על ידי רפא"ל, גורמת לפיצוץ הטיל לפני הפגיעה

לראשונה הצליחה מערכת ההגנה "מעיל רוח" לסכל פגיעה של טיל נ"ט בטנק של צה"ל. אתמול (שלישי) בשעות הצהריים נורה הטיל לעבר טנק צה"ל ליד גדר המערכת ברצועת עזה, סמוך לקיבוץ ניר עוז. הטנק הפעיל את מערכת "מעיל רוח" שמנעה את פגיעת הטיל ופוצצה אותו. לא היו נפגעים בתקרית. לאחר מכן זיהו החיילים את המחבלים, ירו לעברם וזיהו פגיעה במטרה. לפי דיווחי מקורות פלסטיניים, נפצע אחד מהפלסטינים באורח בינוני.

צה"ל צייד לפני מספר שבועות את טנקי גדוד 9 מחטיבה 401 בפיקוד אל"מ עינב שלו במערכת, ולאחר מכן הוצב הגדוד בגבול עזה, שם גבר לאחרונה איום טילי הנ"ט. ההחלטה להוריד את גדוד 9 לדרום התקבלה לאחר שטנק של הגדוד הקודם שכליו לא היו מצוידים במערכת, ספג פגיעה קשה מטיל נ"ט. בצה"ל ובחיל השריון הביעו סיפוק רב מהצלחת המערכת. בצה"ל מציינים כי מדובר באירוע היסטורי וכי המערכת היא היחידה מסוגה בעולם.

גורמים בכירים בצה"ל אמרו כי מדובר "באירוע היסטורי וחסר תקדים בחשיבותו. זוהי תשובה מוחצת לאיום הנ"ט המתעצם בעזה ולבנון. ההשקעה הגדולה הוכיחה את עצמה בשדה הקרב". הגורמים הוסיפו כי "המערכת לא תספק הגנה של מאה אחוזים, אך תיתן מענה לאיומים המתפתחים".

מערכת "מעיל רוח", שפותחה על ידי רפא"ל בשיתוף מפא"ת ומנהלת תכנית טנק המרכבה, היא מערכת הגנה אקטיבית, היוצרת מעין כיפה סביב הטנק בעת שהיא מזהה איום קרוב אליו. הפעלת המערכת גורמת לפגיעה בראש הקרבי של הטיל הנורה אל הטנק, באופן שגורם לו להתפוצץ במרחק מה ממנו. הדבר מקטין במידה משמעותית את הסיכון לטנק.

עדכון ראשון: 18:45.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully