וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: מובארק ניסה להימלט לסעודיה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.3.2011 / 20:17

גורם המקורב לנשיא לשעבר דיווח כי מובארק ובני משפחתו ניסו להימלט אמש לעיר תבוכ בערב הסעודית, אולם הרשויות לא איפשרו למטוסו להמריא. לדיווח אין אישור ממקור רשמי

נשיא מצרים חוסני מובארק התכוון לטוס אתמול לעיר תבוכ בערב הסעודית במטוס פרטי בלוויית רעייתו סוזן ובניו, עלא וגמאל, אולם מגדל הפיקוח מנע מהם לטוס בעקבות החלטת הפרקליטות במצרים לאסור על מובארק לעזוב את הארץ, כך דיווח היום (שלישי) גורם המקורב למובארק לאתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע". לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

"מובארק ישב במטוס מתוך הנחה שיאפשרו לו לטוס באופן חשאי לחו"ל, אלא שכוחות הביטחון בשדה התעופה מנעו ממנו מלעזוב את המדינה", הוסיף המקור. לדבריו, לאור האירוע בשדה התעופה חש מובארק קוצר נשימה והוא הועבר תחת אבטחה כבדה על ידי בני משפחתו לבית החולים להמשך טיפול רפואי. לא דווח מה מצבו.

אתמול הודיע משרד התובע הכללי במצרים כי צו איסור יציאה מהמדינה הוצא נגד הנשיא המודח ונגד בני משפחתו. הדובר לא פירט מהם בדיוק החשדות הנחקרים נגד מובארק בן ה-82, שלפי שורה של דיווחים לא מאומתים מהשבועות האחרונים, בריאותו הידרדרה מאוד מאז הדחתו מהנשיאות. אולם הטלוויזיה המצרית סיפקה מעט יותר מידע, ודיווחה כי על הצעד הוחלט "במסגרת חקירת ההון הבלתי חוקי והפגיעה בכסף ציבורי במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר".

מהדורת האינטרנט של העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווחה אתמול כי גמאל מובארק ניסה שלשום לעזוב את המדינה במטוס פרטי, אולם הצבא מנע ממנו להמריא. מקור צבאי הוסיף גם כי במערכת המשפטית הולכים ומתגבשים אישומים פליליים נגד הנשיא המודח ומשפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully