וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה לא אוכפת האיסור על נישואי קטינים"

1.3.2011 / 13:15

הוועדה לזכויות הילד פנתה למבקר המדינה, שיבדוק את טיפול הרשויות בתופעת "נישואי בוסר". למרות שבישראל מתקיימים מאות נישואי קטינים, טענו בוועדה כי "האכיפה שואפת לאפס"

"נישואי בוסר לפני גיל 17 הם תופעה חברתית קשה וחמורה, בגין השלכותיה על מצבם הנפשי, הכלכלי והחברתי של צעירים אלה" כך קבעה הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ זבולון אורלב, בדיון שקיימה היום (שלישי) על תופעת נישואי הבוסר. "יש צורך להסדיר רשתות חינוכיות ושירותי רווחה, כדי לחנך את הנוער במטרה לצמצם את נישואי הבוסר. ראוי להתמקד במקומות שידוע שהתופעה נפוצה", נאמר בהודעת הוועדה.

הוועדה פנתה למשרדי הממשלה – המשפטים, הפנים, הרווחה, החינוך, הבריאות, המשטרה והדתות וכן להנהלות בתי הדין הרבני, השרעי והדרוזי, על מנת לגבש נהלים שיבטיחו את אכיפת החוק. חברי הוועדה התרשמו, כי אף שבישראל מתקיימים מאות נישואי בוסר, חלקם אפילו לפני גיל 14, לא הוגש במהלך שנת 2009 אפילו תיק אחד בגין עבירה פלילית הכרוכה בנישואי בוסר. ח"כ אורלב אף טען כי "האכיפה בנושא שואפת לאפס".

הוועדה החליטה אף לפנות למבקר המדינה ולבקשו לכלול סוגיה זו בתוכנית בדיקותיו לשנה זו, "מתוך אחריות כלפי הנערות שנישואי הבוסר הם גזירת גורל קשה לעתידן".

המשטרה: אנו מטפלים בעבירות חמורות רבות נוספות

"החוליה החלשה במאבק בנישואי הבוסר היא המשטרה", אמרה בדיון ח"כ חנין זועבי, "אכיפה היא סוג של מודעות. כשם שהמשטרה איננה מטפלת ברצח נשים שנרצחות על רקע מה שנקרא 'כבוד המשפחה', כך אינה מטפלת בנישואי בוסר. ב-2008 נרשמו 1,280 לידות של קטינות, חלק גדול מהן נשואות, ולא נפתח אף תיק".

ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד סיפר לחברי הוועדה: "התקשר אלי רופא מבית החולים זיו בצפת ואמר לי – הגיעה אלי ילדונת בת 15 עם שביס על הראש. היא באה ללדת. ילדה יהודייה חרדית. היא לא ניהלה רומן מחוץ לנישואין. מי שהשיא אותה בגיל 14 הוא עבריין".

רב פקד בן שלום, קצינת חקירות במשטרה אמרה בדיון: "המשטרה מטפלת בעבירות חמורות רבות נוספות, ונדרשת לתת מענה לסוגים רבים של עבירות. חייב להיות סוג של תעדוף כדי להיות אפקטיביים. כמו כן צריך שהפנייה תהיה בהתאם לסיכומים עם משרד הפנים, באמצעות מסמכים נאמנים למקור, עם חתימת משרד הפנים. כדי שתהיה אכיפה לא מספיק לשלוח נייר. צריך עדות מסודרת – מה הצעירה אמרה בעת הגשת הבקשה ומתי היא הגיעה למשרד הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully